Gå til innhold

Hva er vanlig driftstemperatur på cd-spiller?

Ranger emnet

Freemason

Anbefalte innlegg

Har vært ute å kjørt en tur i noen timer for å høre litt hvordan alt låter i bilen etter å fått koblet mine nye "4 "RF" fronthøytalere på forsterkeren... (Høres veldig bra ut!

Cd-spilleren min stikker litt utenfor rammen, akkurat nok til at det går ann å kjenne under på selve metallet rundt spilleren, og det er varmt, faktisk veldig varmt!!

Lurer på om det er noen som vet hva driftstemperatur etter si feks 1 times spilling er?

Noen fakta om oppsettet mitt som kan ta vekk noen eventuelle feilkilder:

* Cd-spilleren driver ingen høytalere direkte, alt går via forsterker.

* Har ikke blinking i displayet eller dashbord når jeg kjører.

* Er antydning til litt (og da mener jeg litt) blinking i displayet når bilen står i ro og jeg spiller. Vell og merke med motoren i gang.

Har lest ett sted at når noe er over 60 grader celsius så oppfatter du ved berøring som varmt, grenseland til ubehagelig.

Ville tippet att temperaturen på selve metallet rundt spilleren er 60-80grader eller mer..

Noen som vet dette eller noensinne ha målt temperatur?

"Matador" kanskje?

Takker for alle innspill

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen konkrete tall el.lign, men har opplevd at cdspillere i bil har vært såpass varme at jeg ikke kunne holde på dem i flere sekunder uten at det gjorde vondt.

Mao, rimelig varme greier.

Aldri opplevd noe problemer rundt dette.. Skremmende nesten så varmt det har blitt i noen tilfeller men alltid gått bra :).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste spillere tåler en del varme men dette forkorter veldig mye levetiden på de også... særlig laser enheten blir dårlig etterhver. det er gjerne den innebygde forsterkeren som genererer en del varme, ellers DC/DC konverterne til display og high voltage linje utgangene. Det er "verst" på vinteren egentlig da vi bruker en del varmeaparaten og de har slanger og andre rør rundt om spilleren... og de fleste spillere har en innebygd temperatur føler som slår av spilleren om den blir for varm. :well

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider