Gå til innhold

Endelig Femmer!


Triple5soul

Anbefalte innlegg

En kamerat sin GTE så det ut som hadde veldig lite rust, så pen ut under. Da han tok av bredderne og sideskjørtet var det mye rust på den ene siden. Triste greier.

 

Hvilke felger landet du på?

 

Det er dessverre slik med R5 at problemene står i kø, er alltid noe. Får håpe du er mer heldig med din. Nå trenger min nye motorfester + bytte hjullagre foran. Eksosen har løsnet mest sannsynlig pga motorfestene :(

 

Er noen drittbiler, men alle problemer glemmes når man kjører en tur

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hysj nå :) La meg leve i uvitenheten :P hehe. Neida kan fort være noe usynlig rust dessverre ja. Vi får se hvor lenge bilen holder ja, men har en kamerat som er oppretter som har sagt han kan være med å ta rust på den hvertfall.

 

Havner nok foreløpig på en fem-eika billigfelg fra interdekk ser det ut til. Så får vi heller legge penga i ordentlige dekk så får vi se hva fremtiden bringer. Hvis det ikke dukker opp noen kule felger på bruktmarkedet ganske snart.

 

Nå har jeg hvertfall fått bestilt turbotrykkjustering så vi får vekk den nødløsningen som sitter der nå.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur nok ikke det gjør så stor forskjell sånn som den ser ut nå :) hehe. Ikke veldig pent eksteriør på den akkurat. Får vel høre litt rundt ang. lakkering seinere, men klistremerkene skal hvertfall av. Kommer det til å bli stort fargeskille eller går det som regel bort med litt rubbing?

Da går vi løs på den forbanna toppakningen imorra. Samtidig er det en kamerat som skal gå over en bil som står på huggern og skal ta med deler til meg. Passer toppen fra en GTE på en GTT? Skal også få med noe interiørdeler og setene, så de blir hvertfall penere enn det som er der fra før :) Er det noe annet som kan være lurt å ta derfra? Trenger nok ikke dører og sånt foreløpig ser det ut til.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen passer ikke, vist ikke jeg er helt på jordet, GTE er en 1,7 og GTT 1,4

 

Du sier noe ang fargeforskjellen, den har ikke jeg tenkt på. Det kommer nok litt, men som du sier, litt rubbing går det sikkert bort.

Er frontfangeren fin, ta den. Kjører du fort på en liten bondevei er det lett å ta ani frontfangeren. Vist bakluken er rustfri(sjelden) er det sjekkt å ha.

 

Er interiøret fint i GTE'n, ville jeg byttet baksetene også! Interiørteppet vist dette er rødt eller svart. Setene i GTE er svarte og litt penere enn Phase1 interiøret ;)

 

Sjekk om blinklysholderne på hovedlyktene dine er der, ellers er det bare å ta hovedlyktene og.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så klart, 1,7 liter det ja doh

Tenkte å ta baksetet også ja for å matche det. Går rykter om at det er nesten nye gule konidemper på den også. De skal vel passe håper jeg?!

Ellers så blir det nok litt plastikk rundt omkring siden det har sprukket når det var innbrudd i bilen.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En GTE og en GT Turbo er helt lik, untatt motor. Mulig det er noe noe mellom Phase1 og Phase2 på dempere/fjærer. Eneste sted jeg har sett at det er noe er på k-tec sine internett sider. Så tror det passer bra overrens ;)

Passer ikke de gule konidemperne, handler jeg :)

 

Bare plukk så mye som mulig, si en fast pris. Vist du kunne tatt kupe'viften og starterskjold dekselet, kjøper jeg de via posten, forskuddsbetaling ;) (PS kun viften, ikke hele plastikkdekselet rundt)

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan sikkert plukke ut det, skal allerede demontere "hele" bilen for meg.. :) Ellers så har jeg en vifte ekstra som visstnok skal funke. Ifølge Koni sine sider passer phase1 demperne og GTE om hverandre mens det er forskjellige frontdempere på Phase 2 virker det som. På k-tec virker det som det er forskjellige på P1 og P2 da. Men vi plukker det med oss hvis de ikke skal ha så mye for det.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTE'n din er litt finere enn turboen da. Hehe. Ja det var synd han feiga ut han som skulle kjøpe bilen din da. Jeg har ikke hatt så mye glede av bilen enda da, siden pakningen røyk dagen etter at jeg kom opp igjen fra Fredrikstad. Så jeg gleder meg som en liten unge til vi får fikset den imorgen. Bare vi ikke kommer over noen store problemer.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, får håpe du er heldig at den varer uten de største problemene. Har igrunn ikke hatt full glede av min, vært plaget av problemer helt siden jeg kjøpte den for ca ett år siden. Men gjenstår kun en stor jobb nå så er den kjørbar igjen :)

 

Husker ikke hva jeg har skrevet over, men snakket med en som har en GT Turbo her i Bergen. Han sa så lenge man passer på oljen og ikke skamkjører bilen, holder den. Helst ha turbotrykket på orginale 0,6.

Dårlig kjøling er ofte ett problem, må helst unngå køkjøring. Men virket som at GT Turboen du har handlet ikke hadde noe "store" problemer.

 

Trekke fram en positiv ting med bilen din er at clutchen ble byttet. Sjekket hos en kamerat via ett mekaniker program som regner ut ca tid det tar for arbeidet. Det ville kostet mellom 10.000kr og 11.000kr på ett verksted for jobben.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, i tillegg til at girkassa virker fin. Men når han byttet clutch så tok han ikke ut motoren, men bare kassa. Det skal jo ikke være helt optimalt for å få clutchen rett på så det kan jo hende at den ikke holder så lenge. Men vi får håpe. Jeg håper at den største utfordringen blir all pirkejobben med å få ting fint igjen. Men når får jeg jo interiør og tepper i morgen hvertfall, lakkering må nok vente til neste år eller noe når jeg har litt mer penger. Håper også vi får skrudd ned trykket imorgen sånn at pakningen ikke ryker igjen snart, også blir det nok ikke alt for mye villmannskjøring fra min side tror jeg. Så jeg håper at den ikke blir alt for lunefull mens jeg har den:)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du fikset den imorgen, ta en villmannskjøretur på en liten svingete vei. Da kommer du til å føle at alle pengene du har brukt på bilen var verdt det!

 

Meg og en kamerat byttet drivaksling på høyre side på min GTE, absolutt en helt kurrant jobb. Venstre siden er sikkert like mye jobb, bare du må bytte girolje i tillegg :)

Lykke til med jobben imorgen!

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok fort litt kjøring da ja:) Irriterer vettet av meg at vi må drive å jobbe med et prosjekt på kvelden. Hehe. Men blir nok ikke no veldig til villmannskjøring før jeg får skiftet drivakselen heller. Ang det: På BBperformance selger de drivaksler til "Driver side (Right) side"og "passenger side (left)". Men siden det er venstre siden som er ødelagt på min, da må jeg vel kjøpe til høyresida jeg da? Siden det kommer ann på styresnekka og sånt? De svarer ikke akkurat raskt på mail derfra har jeg merket. Men nå er det senga og nilese Haynes boka til i morgen. Takk for all hjelp! Kommer nok flere idiotiske spørsmål fremover :)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en idiot som svarer så bare å spørre i vei hehe.

 

I teorien er det ikke forskjell på drivakslingene, selv om engelskmennene sitter på feil side. Så det måtte blitt "Passenger side" du må kjøpe. Girkassen er samme sted, ingenting å si på styringen.

 

Kan tenke meg at det blir fort like dyrt, om ikke dyrere å handle drivaksling fra England. Inkl porto og toll

De selger drivaksling på http://www.mekonomen.no til en dugerlig pris. Er noen hundre lapper billigere enn hos Renault Forhandleren.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår