Gå til innhold

Prelude VS Eclipse

Ranger emnet

Thomsing

Anbefalte innlegg

Jeg driver å kikker på ny bil om dagen. Er liten sugen på en eclipse eller en Prelude.

Lurte på om noen har en formening om hvem av bilene jeg burde gå for ?

Preluden skal ha de "gamle" lyktene. De som var mellom 92 og 96 eller noe sånt. Altså ikke vippelykter men heller ikke de stygge store frontlyktene.

Eclipsen er det ikke så farlig med, men skal ha en modell etter vippelyktene.

Har også sett litt på calibra 4x4 turbo og celica carlos sainz.

Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en mest mulig driftsikker bil ville jeg uten tvil gått for Preluden da disse motorene tåler juling, og ikke minst synes jeg interiøret i Preluden er et par hakk vassere enn i Mitsu'en.

Eclipsen er riktignok vesentlig mer sjelden i Norge, og har et ganske særpreget design fra fabrikk. Preluden har alltids godt av små oppgraderinger for å gjøre den mer frekk.

Når det gjelder dine andre kandidater, ville jeg gått for en av de to førstnevnte.

Liker du tanken av å ha en bil som du ikke akkurat møter på hvert hjørne eller i hver by ville jeg valgt Eclipse. Skal du rett og slett ha en stilig bil som lar deg bruke bilen uten unødvendige kostnader ville jeg valgt Lude'n. Tror forresten Hondaen er generellt litt vassere i motorene enn Mitsu'en.

Lykke til med bilkjøp!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken eclipse er det du tenker på da ? Så mange ulike versjoner av den. Selv synes jeg Preluden har en veldig stygg kropp og altfor stor bak. Jeg likte ikke å kjøre prelude da jeg fikk teste en.

Eclipse GST er jo ett monster av en maskin med veldig fin stil og pent interiør. Men litt i en annen prisklassen enn fleste preluder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hvem eclipse så kommer det litt ann på hvor langt jeg kommer med de pengene jeg kan bruke. Har ikke planer om å bruke stort mer en 150k cab eller coupe er egentlig det samme. Men jeg foretrekker vel helt egentlig coupen.

Når det gjelder utsende på bilene så liker jeg alle 4 egentlig. Med litt oppgraderinger vel og merke. Men jeg må jo innrømme at calibran og celican trekker mye pga 4x4 og turboen( jeg får vel ikke det på eclipsen i min prisklasse?) Er litt lei FWD og turbo er jo bare morsomt i seg selv.

Driftsikkert er vel kanskje flott for meg med tanke på at jeg ikke har noen overdrevent peil på mekking. Men man må jo lære det en gang også.

Noen som har kjørt alle 4 og har en mening om hva som var morsomst å kjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...