volvojenta Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 vurderer sterkt å sette inn en R-sport sperre i bilen min. noen som vet om noen sperrer til salgs eller som har noen meninger om jeg bør gjøre det eller ikke?? :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 kjøp dana true track... den er bra... Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Men Dana er ikke R-sport.... R-sport får du vel kanskje i gjennom Volvos forhandlere fortsatt, om ikke, så får du det fra SAM. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Får ei lamellsperre fra sam ja, samma som r-sport sperra. Men den koster 2-3000 spesidaler mere enn truetrac... Så hva er poenget med å handle en dyr diff når en kan få en bedre til en billigere penge? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 er det egen R-sport sperre aksling? er ikke r-sport bilene levert med 1031 aksling har jeg hørt. Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 altså, sånn som jeg ser det: sellholm eller truetrac. 18.000 vs. 4.000 spørsmålet er hva du har bruk for. ps. kan væreprisen har endret seg på sellholm, men deter ikke billige saker. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Og fordelen er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Fy flate for en truetrac-propaganda dere kjører innpå her.. Lammelldiffen _er_ bedre å kjøre med, svakheten ligger ikke i lamellene men i krysset. Problemet er når det ene hjulet spinner fritt og det andre er på bakken, det er da det går til helvette (er man ikke helt tilbakestående så slipper man gassen når man merker det). Sellholm er mer til ekstrembruk enn vanlige personer. Truetrac er kanskje en mer prisgunstig løsning, men langtifra så overlegen som flere skal ha det til her. Her er det forresten litt info om den "R-Sport" diffen (det er samme som original LSD, men den inngikk som en del av R-Sport pakken, derav R-Sport diff.) http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Diff_LSD/diff_lsd_volvo_dana.htm Skulle vært laget en god sticky tråd om alt dette med 1030/1031 aksler, lsd osv. (Her svikter det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Truetrac har ikke noe med Dana å gjøre!!!!!!! Tractech Detroit Truetrac Den såkalte R-sport diffen har en lamell til på hver side sammenliknet med den som fantes som "vanlig" tilbehør. Dessuten har ikke disse "hull" i midten slik som vist på bildet. SAM selger ikke disse lenger, og heller ikke volvo. Du kommer ikke til å bli skuffet over truetrac, så det er bare å skaffe seg en slik. Men den er ikke så bra som enkelte her hevder. Se litt på noen amerikanske 4x4 forum så får du et litt mer nyansert bilde av hvordan det ligger an. Når sist så du noen som kjørte rally med truetrac? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 @oeb: rallymaren driver ikke med gatekjøring! @tigerfish: detroit / dana lager begge truetrac. Jeg er ikke sikker på om det er samme firma. Man må passe på som alltid, at man får high preload utgaven. til rally, er kanskje en LOCKER bedre?? En truetrac vil jo kreve litt motstand for å låse hjul, så jeg vet egentlig ikke om jeg ville anbefalt den hellre til heftig rally. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojenta Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 skal ha den på privat bilen min så blir til gatebruk. må uansett bytte ut bakakselen så da setter jeg likegodt inn sperre. å da ble jeg anbefalt r sport. men lurer litt på truetrac da. skal uansett bytt bakaksel. å motor da seff. må ha no som går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg