Gå til innhold

Kjøpe bil som ikke har rammenummer

Ranger emnet


xeoduz

Anbefalte innlegg

Var å såg på en Toyota Celica 88mod i dag. Skulle få den strøkne bilen såpass billig at det fristet litt selv om det ikke var rammenummer på den. Er antagligtvis en eller annen jævel som har prøvt så svindle penger på bilen en gang i tiden.

Men uansett jeg er ganske ny i dette gamet slik at jeg lurer på OM det i heletatt er muligheter for å få "tak" i ett nytt rammenummer på bilen ? (alle tenkelige muligheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaringen jeg har her, er en tidligere bil vi hadde. Bilen hadde vært kræsjet, og rammenummeret forsvant i opprettingen. Etter mye hjelp fra Volvo Norge etc. for å dokumentere dette, samt få tak i rammenummeret løste det seg, men var en drøy jobb, og bakgrunnen til at nummeret var borte her, var kun uflaks.

 

Styr unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke noe om, han sa bare det at tollvesenet hadde fjerna det når bilen ble importert. Rart syns da jeg!

 

Når ble bilen tatt inn til Norge da?

 

Det er jo flere år siden reglene om eget toll lager ble inført. Og da er det helt dust og ta inn en bil som vrak. Du betaler jo det samme om du tar den inn som bil eller vark. Kun MVA. ved import!!:deng

Resten av avgiftene ved eventuel reg.

 

Skjønner ikke hvorfor tollvesenet skulle ta rammenr. da??????:deng

 

Styr unna!!! Bilen kan ikke dukumentere historikken sin, og det kan skyldes mye rart:deng

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår