Channah Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Nå har jeg endelig fått rotet meg til å få godkjent motoren. Var innom biltilsynet idag, og bestilte time. Fikk ikke før den 9. juni. Var innom der en tur senere for å spørre om det ble noe problem å kjøre bilen før den ble godkjent, og de sa at det var mitt eget ansvar hvis jeg kom borti noe. Da begynte han å spørre om jeg hadde søkt om å bytte motor.. ? Er det noen man må gjøre? Fikk jo time for å godkjenne den.. Men en annen ting jeg lurer på.. Hvis jeg blir stoppet i kontroll, uten å ha godkjent motoren og fått det skrevet i vognkortet, hva skjer da? Jeg har jo ikke fått time før 9. juni..! Er redd det kan bli et problem hvis jeg blir stoppet på tur til Våler i helgen.. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hmm...det jeg har fått med meg er at man bruker og søke om et motorbytte først osv. det er jo da ikke noe problem og få det godkjent hvis man gjør arbeidet orntlig.tror ikke det er noe stort problem og kjøre til 9.juni Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvis du blir stoppet får du mangel lapp og må vel vise bilen innen en måned eller noe, men så lenge du har time spiller det ikke noen rolle i grunn.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvis du blir stoppet får du mangel lapp og må vel vise bilen innen en måned eller noe, men så lenge du har time spiller det ikke noen rolle i grunn.. Oki. =) Takk for svar.. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Søkte ikkje om noe motorbytte jeg... Fikk time hos biltilsynet, viste bilen, hadde papir på kor mange hester en B230FT fra 1997 har, og dermed vart dette endra i nytt vognkort. Står ikkje at det er turbo, men effekten vart endra.. :) Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Søkte ikkje om noe motorbytte jeg...Fikk time hos biltilsynet, viste bilen, hadde papir på kor mange hester en B230FT fra 1997 har, og dermed vart dette endra i nytt vognkort. Står ikkje at det er turbo, men effekten vart endra.. :) måtte du da betale mere i forsikring Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Biltilsynet rapporterer ikke til forsikringsselskapene, så det må de finne ut av selv. Jeg ringte imidlertid å spurte da jeg satte FK i 245an min. Det IF sa da var at det ikke spilte noen rolle så lenge motoren fortsatt var 2316 cm^2 og at motorbyttet var godkjent av biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Blir du stoppet er vel sjangsen liten for at politiet skal se at motoren er byttet.. De har som regel veldig lite peil på motorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Tror ikke du skal være redd for at politiet skal legge merke til det, de sjekker jo ikke motoren din ved kontroll, med mindre det er teknisk. Og da får du som sagt før, mangellapp og frist for kontroll. Er du ikke inne innen fristen blir bilen begjært avskiltet, men du har jo time om ca 14 dager, så du har egentlig ingenting og frykte. Med mindre du kræsjer da Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Er tut og kjør fram til du skal inn til godkjenning, så lenge du ikke blir innblandet i en ulykke, kræsj etc, for da blir det problemer så lenge ikke ombyggingen er godkjent (så sant de tar inn bilen for teknisk kontroll og.l) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 R_Style: Hun har jo fått i grom motor, hvorfor stoppe? :roll: gir ned og stram wire! funker alltid.. Neida, men jeg ble stoppet i teknisk kontroll, eneste dem ikke likte var lyden av japsepotta der den sto og puttra og jeg ikke hadde på front fangeren. Spurte om jeg hadde trimmet så klart, så sa jeg "jeg har byttet motor! venter på godkjenning..." "okey! har en god tur videre" fikk jeg beskje om.. Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 R_Style:Hun har jo fått i grom motor, hvorfor stoppe? :roll: gir ned og stram wire! funker alltid.. Neida, men jeg ble stoppet i teknisk kontroll, eneste dem ikke likte var lyden av japsepotta der den sto og puttra og jeg ikke hadde på front fangeren. Spurte om jeg hadde trimmet så klart, så sa jeg "jeg har byttet motor! venter på godkjenning..." "okey! har en god tur videre" fikk jeg beskje om.. Hehe, plattan i mattan...!:) Så lenge hun venter på time for godkjenning å kjører pent, så er ikke det her noe problem...! hmmm, kanskje j ser deg på Våler i helga da Channah, eller kanskje toførti`n...! :D Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Bruk søkefunksjonen, ligger MANGE tråder om akkurat dette emne fra før, og da får du også vite med en gang hva folk som har vært borti sånt før endte opp med! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 ringte og sa ifra til forsikringselskapet om at jeg hadde satt inn turbomotor, men at bilen fortsatt heter 240 GL, å dermed betaler jeg d samme som før... :) Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Skal vell ikkje bli noe problemer så lenge du har godkjenningspappirer fra volvo, (dei som ligger på nett) har kjørt siden oktober uten har ikkje hatt noe problemer enda... skal inn å få det i vognkortet i juni tenkjer eg før det smeller hehe Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg