aremme Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hallo tenkte å lage en tråd her med 240en som eg var og henta for 2 1/2 år siden. Specs: -81 mod -B230ET Motor -Gått 290.000km -Hella 3000 i grillen -Netting i grill -Orginal volvo bakvinge -Sports ratt(ligger i kjelaren pga up måtte ha papirer på rattet):deng -Hengerfeste -Alpine cd spiller + 1 Alpine v12 som driver 6x9 -14" alu vinter og 15" alu sommer -86 mod speil -Rullegardin i bakrute -Heime laga midt armlene i alminium -Linse lykter -Bilen er da godkjent med turbo og senkesett i vognkortet:D -Bensintrykkregelator 1:1 Ting eg har gjort etter eg henta bilen: -Skifta berekuler -Bytta fjærer til Lesjøfors 40/40 -Bytta 4 støt dempera til Sachs gass dempera -Bremseskiver og calipter frame til Girling ventilerte godkjent for 220hk -Bygd om til turbo B23AT -Bytta foringane framme (poly) -Flytta batteriet bak i trunken -Skifta foringer fremme Superflex -Skifta motor B230ET og M46 Gear kasse Framtidige planer: -17" eller 18" super DTM sommerfelger eller et anna kurant merke:D -Servo -Lakere om bilen (ferdig med pussinga)har oxo kjøpt lakk:D -Skifte foringer (Superflex)skal bestille bak -USA/GTX-front ligger i en kasse på boda:) -Justerbart panhard stag,torpedostag,fjørhustårnstag og momentstag -Nytt 3" jt flow fra turbo og bak, lurer på og bygge meg et sjølv -Ny turbo Har en del å gjøre med den før den er i perfekt stand, har gjordt en del skal legge ut bilder etter kvart som det skjer ting her med den. Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 litt blå kan en si.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 litt blå kan en si.... litt hehe jaja skal no lakke den oppatte til sommeren.... pusser når det er vær til da..har ikkje akurat noen plass å stå inne her eg bor, da må eg kjøre i 45min og det blir ikkje gjort kvar dag, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hva slags farge skal du lakkere bilen?skal den proff. lakkeres? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hva slags farge skal du lakkere bilen?skal den proff. lakkeres? har ikkje bestemt meg for farge enda går mellom rød og svart, ja har en kompis som jobber som lakerer som skal ta den jobben.... holder på og pusse,også skal eg sparkle små bulker sjølv... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Ikke galt. Hvordan har du tenkt til å bygge om til sprut? Bytte til b230ft/fk motor? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Ikke galt. Hvordan har du tenkt til å bygge om til sprut? Bytte til b230ft/fk motor? ja noe i den dur.... eller få meg tak i en 531 topp med det nødvendige... Men tiden får sjå ka den får.... skal no prøve og få lakka den i første omgang Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Noen bilder fra nedpussing:) Prøver også og få tetta igjen listehåla med sikaflex og sparkel over. Skulla vell ha sveist dei men ser no hvordan det blir, Dama som holder på og pusse: Fått sparkel over sikaflexen Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ka skal eg gjere? får en 530 topp med mekanisk sprut på for 300 kr med en kar. er dette vert det? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ka skal eg gjere?får en 530 topp med mekanisk sprut på for 300 kr med en kar. er dette vert det? ja toppen er i alle fall vært det. men for all del hvis du skal bruke sparkel å tette igjen hulla med så må du bruke glass fiber sparkel Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ja toppen er i alle fall vært det. men for all del hvis du skal bruke sparkel å tette igjen hulla med så må du bruke glass fiber sparkel ja er ikkje ferdig med å sparkle enda... takker for tipset Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 og få fikset lippen under støtfangeren...Så ut som om noe var veldi galt der..:puke Og noen nye originle hvite blink hadde nok hvert en del finere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ser ut som den er snudd Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 ja er ikkje ferdig med å sparkle enda...takker for tipset hvist du begynner med glass fiber sparkel så binner det bedre. lange tråder. da er det letter å tette hulle. også tar dy finsparkel oppe på etter på. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvist du begynner med glass fiber sparkel så binner det bedre. lange tråder. da er det letter å tette hulle. også tar dy finsparkel oppe på etter på. ok.. takker for tipset:D til dokke som komenterte den lippa/spoileren foran skal den vekk, skal ha 850 t-rød styling på den Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg