Gå til innhold

81 240 Tic

Ranger emnet


aremme

Anbefalte innlegg

ser ut som den er snudd

 

joda forgie eiger hadde snudd den,

har ikkje gjort noe siden eg skal ha t-rød på den......

 

530 topp som er med mekanisk sprut, går det å sette på elektronisk sprut?

forstår det slik at det er noe dritt den mekaniske,noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei lurer på om ej kankje har sett dinna prosjekt bilen din før..er det den som bruker å stå under måløy-brua??

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda forgie eiger hadde snudd den,

har ikkje gjort noe siden eg skal ha t-rød på den......

 

530 topp som er med mekanisk sprut, går det å sette på elektronisk sprut?

forstår det slik at det er noe dritt den mekaniske,noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

Det mekaniske har en lei tendens til å fuske ettervært... 300 for den 530-toppen hørtes ikke galt ut!

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått tak i en b230fk/ft og heller bytta hele motoren, mye enklere/bedre enn å bygge om. -Samt at du får en nyere motor.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mekaniske har en lei tendens til å fuske ettervært... 300 for den 530-toppen hørtes ikke galt ut!

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått tak i en b230fk/ft og heller bytta hele motoren, mye enklere/bedre enn å bygge om. -Samt at du får en nyere motor.

jaja får no leite å sjå ka en finner på markedet etter hvert:)

så får no eg en motor på prosjektere på og hehe ban bli artig det:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikaflex å sparkel.. beste er jo å sveise, men er jo det å komme godt til fra baksiden å sprøyte godt etterpå er jo vigtig me tanke på rusta..blir jo en helvettes varmeutvikling...

 

du kommer sikkert ikke til å lakke bilen me det første men er viktig at du lar den sparkelen "synke" godt pga det ser så jalla ut vis den blir lakka å så trekker sparkelen seg mer sammen.. virker ut som det er det som har skjedd me di fleste jeg har sett som har tatt listene å fylt igjenn hulla.. det ser jalla ut....

 

Lykke til :).. gå for svart du!! som den i avantaren din..

 

her er min gamle Glt me 850 fanger.. den var nydelig! rød er jo fint d oxo da men..1244GLT86.jpg

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit om en B230ET motor til salgs for ca.5000kr komplett med alt, der er 531topp..de hadde no vell vore bedre? motoren står i ørsta,vist den ikkje er solgt..ja såg bilen din idag på shell..blir nok bra den når du får på lakk.. såg der ha komt en ny oransje volvo 240 til måløy..den såg ikkje so verst ut.

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit om en B230ET motor til salgs for ca.5000kr komplett med alt, der er 531topp..de hadde no vell vore bedre? motoren står i ørsta,vist den ikkje er solgt..ja såg bilen din idag på shell..blir nok bra den når du får på lakk.. såg der ha komt en ny oransje volvo 240 til måløy..den såg ikkje so verst ut.

ok. kan no seie fra om du finner ut om den er solgt:)

ja er vell du som står bort med Redningsselskapet,såg du kom sigandes når eg var og fylte luft, ja blir sikker langvarigt og dette prosjektet men skal nok få det til ja,

er det ikkje en kar der opp i Ørsta/volda som har en heil del med 240a?

er han dyr på ting eller?

ja har fått med meg den var jamen bra å sjå til ja, likte felgane og.

 

 

 

Laga en tråd her om ka felg det er og fekk rask tilbake melding.

er av typen ASA Racing GT for dei som også lurer.

 

link:

http://www.bilforumet.net/showthred.php?t=119771

 

Er no bare å komme å slå av en prat det når du ser meg ute å rese....

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikaflex å sparkel.. beste er jo å sveise, men er jo det å komme godt til fra baksiden å sprøyte godt etterpå er jo vigtig me tanke på rusta..blir jo en helvettes varmeutvikling...

 

du kommer sikkert ikke til å lakke bilen me det første men er viktig at du lar den sparkelen "synke" godt pga det ser så jalla ut vis den blir lakka å så trekker sparkelen seg mer sammen.. virker ut som det er det som har skjedd me di fleste jeg har sett som har tatt listene å fylt igjenn hulla.. det ser jalla ut....

 

Lykke til :).. gå for svart du!! som den i avantaren din..

 

her er min gamle Glt me 850 fanger.. den var nydelig! rød er jo fint d oxo da men..1244GLT86.jpg

 

ja seier noe der takker for tipset....

Var no ganske pen den 240en da....solgt den eller?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. kan no seie fra om du finner ut om den er solgt:)

ja er vell du som står bort med Redningsselskapet,såg du kom sigandes når eg var og fylte luft, ja blir sikker langvarigt og dette prosjektet men skal nok få det til ja,

er det ikkje en kar der opp i Ørsta/volda som har en heil del med 240a?

er han dyr på ting eller?

ja har fått med meg den var jamen bra å sjå til ja, likte felgane og.

Lurte på om det er av denne typen

331cd4a099_PIC_0061.jpg

 

Noen som veit ka type dette er?

 

Er no bare å komme å slå av en prat det når du ser meg ute å rese....

ja kan no høre me na i helga om han har den enda..ja volvoen min bruka å stå der..ja han he vell ca.50-60stk. 240a..prisane variera litt me na, men me mej he no han brukt å vore billige..hekje studert den på nært hold, men ej me synst felgane ligna på dei på bilde..her e no ikkje mykje volvo uti traktene her, mest "måløyporche"(saab)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok bra dette:)

men det du gjorde med listhullene er ikke smart!

må sveise dem.

prøvde det du gjorde på bobla mi får lenge siden, sto ei stund så falt det ut igjen,

 

men på volvon min så sveiste jeg.- det ble bra:)

Ja er det eg er redd for eg og at skal skje,

men la på et lag med sikaflex på insida og litt av holet og la et lag med stål sparkel, Tenkte å legge et lag med glasfiber sparkel på og for å vere på den sikre side,

men men detter det opp får en no heller bare sveise det igjen og ta heile prosesen på nytt:omfg

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår