eVicez Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 I går klarte jeg å knekke 2 hjulbolter(!) på bilen. Noen som vet en effektiv måte å få bora ut resten av boltene, som sitter godt plantet i navet? Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 driver på bilen nå, har tatt av alt av bremser, å har bare navet som bla drivakselen og hjulboltene er festet i. Skal jeg kunne ta denne av på noen måte? Altså navet. Eller hvordan skal jeg gjøre dette? Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Kan du ikke bare borre, sette i en "grispikk" og skru den ut da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 nei se bort ifra boring, var en feil fra min side. Boltene er festet til navet slik som de vanlighvis er, men hvordan skal jeg få av navet? Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Grisepikk er tingen Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Hei Er dette hjulbolter som står ut fra navet slik at man fester felgen med hjulmuttere, eller er det gjenger i navet slik at man fester felgen med hjulbolter? Jeg tror du må ha kvalitetsborr hvis du skal klare å borre i en hjulbolt. Tror ikke det er vanlig bolt med 8.8 herding. Nå vet jeg ikke hva slags bil det er snakk om eller om du i det hele tatt trenger å skru av navet, men jeg regner med at du kanskje er litt nysgjerrig på det:) Jeg kan tippe at det sitter en mutter ytterst på drivakselen, kanskje under en beskyttelses kopp. løsne denne etter å evt ta ut splines eller bøyd ut låsingen på den. (NB. Det kan hende at det er Links/"Med klokka" gjenger, altså at du må skru med klokka for å løsne den. Tror det pleier å være motsatt på den ene siden av bilen og vanlig på den andre). Ett lite tips, er å montere dekket og jekke bilen ned når du skal løsne, for de bruker å sitte litt, hvis det ikke er koniske hjullagere. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Nei, er en civic. Men har funnet ut hva jeg må gjøre. Først må jeg skru av både nedre bærearm og endeleddet, så må jeg ta ut drivleddet fra navet, og vippe hele dritten opp for å komme bak navet, der er det en splint jeg må løsne for å få av navet, å da vil 2 kulelager renne ut. Så får jeg skifta boltene, sette inn 2 nye kulelager, og montere resten sammen. ooi så morro Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg