Gå til innhold

Hvordan pusse ned bilen?

Ranger emnet


cryshTIC

Anbefalte innlegg

Lure rætt å slætt på kordan man ska pusse ned bilen førrå få et bæst mulig resultat.. Ser mange plassa at man ska bynn me fint pussepapir og gå gradvis over te fint (Vannsliping) E det beste måten (både enklast og best?) Man spare vell mange lappa på å pusse ned sjøl sånn at d kun e lakkeringa som gjenstår..:) Takker for svar:D

Heeej :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å bruke en rondel pussemaskin på trykkluft!

Pusser med 240 før jeg legger på grunning

bruker 500 på maskina når jeg pusser grunninga, og til slutt tar jeg en runde med 800 for å få vekk de verste ripene så ikke metallicen legger seg i sporene.

Sliper du vått så slipper du allt støvet og du kan bruke noe med finere korning.

Sliper du tørt så blir det en del støv.

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns våt sliping er ganske effektivt, ivaffal om lakken er grei, bare at du ska matte den før lakkering.

 

og for oss "dødlige" (ikke lakkerere :) ) syns jeg det er greiest å begynne med ganske fint papir med engang, og heller bruke litt lenger tid. så slipper det å bli slipe-riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det best å bruke rodellen med slipepapiret eller bruke en myk pute inelleom rondellen og papiret?

Jeg har teste begge deler men synes ikke det blir så mye forskjell.

Bruker den myke puta der det er buer å slikt.

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mange gode svar hær:P Trur æ tar et fint papir (mellom 800 - 1000) å heller bruke god tid på å rubbe ned da.. Ka jør æ så? E helt rookie på d hær me lakk å sånt, så æ må nu bære spørr andre som har peiling:)

Grunning, sparkling dytte ut evt bulka, rubbing lakking..?:S

 

Gjerne skriv:

1: Nedrubbing me grovt/fint papir

2:

3: osv osv osv

 

:D:D:D

Heeej :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. VASK bilen godt med tynner eller siliconfjerner.

2. gå over å rett bulker etc.

3. vask bilen godt igjen.

4. matt bilen.

5. tørk av igjen.

6.legg på grunning.

7.om nødvendig så matt grunninga.

8. tørk av igjen hvis du har matta.

9.lakker.

10. ta en pils eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår