Gå til innhold

bigass dodge ram, Stereo integrity, hifonics XX osv

Ranger emnet


grubbel

Anbefalte innlegg

hei, da jeg jo har en stor bil som ikke merker 100kg stereo må jeg jo utnytte dette ;)

 

at den har masse masse pulver i motoren og greit driver noen dynamoer er jo heller ingen dum ting.

 

i tilegg får jeg jo ikke lov av staten å ha bakseter, så da er alt fjernet og belter osv skrudd ut. klar for å begynne!

 

buret/gitteret dere ser blir fjernet/flyttet avhengig av hvordan kassa blir.

 

direkte anonym er den ikke da panseret er høyere enn resten av bilene ca.

 

CIMG0445.sized.jpg

 

hummer h2 er for smågutter ;) den er også vesentlig tregere enn min fant vi ut.

usa_turen_2006_054.sized.jpg

 

 

her ser dere hvor stereoen skal, buret blir borte og nytt satt inn mot bakruta eller i planet så har myeee plass, er jo stor 6 seter originalt

 

CIMG0442.sized.jpg

CIMG0443.sized.jpg

 

så da har jeg bestilt 2stk slike

Stereo Integrity Magnum D2 2006 modellen

disse får ca 1600w@2ohm hver, er DVC 2 ohm subber, enda ikke bestemt meg for kasser, blir nok noen testkassaer på lukket/porta og en sluttkasse i glassfiber/mdf, skal utnytte lille hulrommet du såvidt ser under.

ellers kan jeg nevne at jeg har mange utrolig bra jordingspunkter der stoler og belter osv er skrudd ut, kan trygt anbefale å fjerne setene når dere bygger stereo!

 

spider.JPG

12sideedit.jpg

 

ellers ble det 1stk Hifonics XX-Colossus-II til å drive tvillingene

denne blir bridged og skal yte 3200WRMS i 2 ohm (og vel så det)

 

126242_204_full.jpg

 

det ble også en Hifonics XX-jupiter til å drive front og baksett, men har ikke handlet noe der enda.

 

22385997.JPG

 

ellers har jeg bestemt meg for Avic X-1BT som headunit og navi, denne kobles mot ipod og rattknapper, samt ryggekamera og trolig ett kamera forover (bilen er nesten 6 meter og jeg får fint en liten SUV i blindsonen)

 

på frontsett blir det vel muligens en liten tur til onkel pål for testing,

 

på lyddemping blir det enten BB extreme eller dynamat extreme.

 

på strøm blir det nok kinetik 2400 sammen med en 240amp dynamo (får se om det holder)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, ting tar tid! har altfor mye jobb og prosjekter, altfor lite tid og penger. skjermbredderne og buret skal sveises om først, ellers holder jeg på med ett båtprosjekt jeg prioriterer å få ferdig ganske snart. skal begynne å lage bunnen på kassa og slikt i begynnelsen av juni tenkte jeg.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte med gulv og sokkel til ekstrabatteri jeg. så blir det vel vegger og rom for småting osv. etter hvert. når kablinga er ferdig. Men først og fremst må jeg bestemme meg for utstyr og begynne med dempinga :P

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ser dere ett av hulerommene som skal utnyttes, er åpen for forslag her, blir nok glassfiber bunn.

 

kassa blir hele veien på langs mot bakkant av hytta, forsterkere blir på nivået forran på langs der, litt usikker, men colossusen er ganske stor, men håper å få alle på langs, hvis ikke blir jupitern sidelengs et eller annet sted, evnt begge 2 i vinkel litt på skrått

 

 

1) alternativ støpe med glassfiber på plast og slipppmiddel rett nedi og plassere den der når ferdig

2)gjøre plass og legge nedi litt tilskåret skum slik at kassen får demping mot filten og ikke ligger rett nedpå, men på ett skumlag og så glassfiberbunn over dette.

 

CIMG0450.sized.jpg

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår