hdanielsen64 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hva koster det på en golf, ca? Trenger bare pekepinn på pris. Gjelder en 1997-mod. Ønsker pris på deler og for jobben, svart og på verksted:P Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hvilken motor er det i bilen? Antar da at motoren er en 1.6 på 100 hk. Clutchsettet koster 2125,- hos mekonomen. Men du må nesten oppgi hvilken motor det er i bilen eller oppgi reg.nummeret på bilen. På mekonomen tar man og legger inn reg.nummeret og så kommer det automatisk frem hvilke deler som passer til den bilen, veldig kjekt. Arbeid blir fort 3-4k på merkeverksted, men svart: kanskje 2k i arbeid. Vanskelig å forutsi hvor mye arbeidet kommer til å koste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdanielsen64 Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Hvilken motor er det i bilen?Antar da at motoren er en 1.6 på 100 hk. Clutchsettet koster 2125,- hos mekonomen. Men du må nesten oppgi hvilken motor det er i bilen eller oppgi reg.nummeret på bilen. På mekonomen tar man og legger inn reg.nummeret og så kommer det automatisk frem hvilke deler som passer til den bilen, veldig kjekt. Arbeid blir fort 3-4k på merkeverksted, men svart: kanskje 2k i arbeid. Vanskelig å forutsi hvor mye arbeidet kommer til å koste. Er den motoren du nevner, ja... Tusen takk for svar, da vet jeg hvor prisen ligger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Er den motoren du nevner, ja... Tusen takk for svar, da vet jeg hvor prisen ligger! Bre hyggelig å kunne være til hjelp vet du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdanielsen64 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Bre hyggelig å kunne være til hjelp vet du ;) En ting til; hvor mange timers arbeid er dette egentlig, ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Tja, alt ifra 1,5 time til 3-4 dager:op Kan være litt klundrete å få girkassen på plass igjen har jeg erfart. Riktignok på en 2'er Golf 16v, men er ikke store forskjellen vil jeg tro. Så om du ikke har skrudd no særlig selv, så er det nok en fordel å få med en som har litt kunnskap. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 bytter den for 2lapper jeg om du kjøper delene og kommer med bilen til sarpsborg :D men har ikke tid før etter 17/6 Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdanielsen64 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hehe... Har så vidt åpnet panseret på en bil før, så jeg tror ikke jeg skal starte på det selv. Kjenner noen bilmekanikere, regner med at de kan fikse det for meg! Takker for tilbud og svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 En jeg kjenner som skulle bytte clutch på Golf 3, han var uheldig ved montering av girkassen etterpå, slik at en splint inne i kassa ble ødelagt. For å få det fikset måtte han ha tatt opp hele kassa, så løsningen ble å kjøpe en brukt kasse til 4000 å slenge inn. Bare for å nevne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdanielsen64 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 En jeg kjenner som skulle bytte clutch på Golf 3, han var uheldig ved montering av girkassen etterpå, slik at en splint inne i kassa ble ødelagt.For å få det fikset måtte han ha tatt opp hele kassa, så løsningen ble å kjøpe en brukt kasse til 4000 å slenge inn. Bare for å nevne det. Du sier altså at en erfaren person bør gjøre det? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Du sier altså at en erfaren person bør gjøre det? :P Nja, du får det sikkert til, men det er alltids noen fallgruver samme hva man gjør. Men det blir sikkert ikke noe problem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Et tips er jo å prøve selv, og blir det no klunder så er det bare få med en som er litt mer "fagkyndig". Eneste måten å lære på:) Har du bukk samt ordentlig verktøy, så skal det gå rimelig lett. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg