Gå til innhold

16V prosjekt

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg kunne få noen gode råd ang. tilpassing av drivakslinger til golf 1 med 16V motor?!

Vet det er en del som holder på med lignende prosjekter her inne så...

Jeg fikk høre av en kar at hvis man måtte bruke 16V indre drivknute på en orginal Golf 1 Gti drivaksling for å få dette til å passe... Dette hørtes nå fornuftig ut, så jeg prøvde dette idag...

Men da jeg skulle montere indre drivknute fra 16V på den gamle GTi drivakslingen, så fant jeg fort ut at drivknute-festet,eller hva det nå enn kalles for, var ca 2-4mm for lang, slik at den medfølgende seger-ringen rekker ikke ned til det sporet som er lagt til...

Derfor vil ikke drivknuten sitte skikkelig, og den vil skli av!

Bare lurte på hva dere andre har gjort for å få 16V kasse til å passe til golf 1 ??

 

Takk på forhånd!!

 

Kristian Rye-holmboe

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det er jo også en mulighet...

Men jeg vil ikke bytte til vanlig GTi girkasse da 16V kassen jeg har liggende er overhalt, lakkert, og at jeg får funksjon i kjørecomputeren...

Vanskelig å bytte flensene eller?

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Urgolf

Fant til slutt ut at det beste ble å bruke den gamle Gti kassen jeg hadde liggende...

Sparer meg selv for mye arbeid,penger og tid...

Dessuten er det kortere utveksling på den kassen=Bedre aks!

 

Kristian

 

Samma her! 16v kassa var så å si rasa, så jeg kommer også til å bruke 8v gti kassa

 

Skal ha på doble 45 webbers istedet for innspruten

 

Så derfor har jeg ett innsprut fra scirocco 16v til salgs

noen interresserte??

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår