Sharp Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Bilen har i dag Volvo sitt Premium Sound System. SC-801 big-front radio/kasset med 6-platers CD-veksler i bagasjerommet. Det er i alt 8 høytalere, men så vidt jeg har funnet ut kun 4 x 25 W forsterker i spilleren. Syns anlegget gir ganske klar og fin lyd som fyller bilen, men savner en del bass og litt volum. I tillegg høres den ene høytaleren i bakdøra sprengt ut, så den må uansett byttes. Følgende tre steg har jeg kommet frem til: 1. Sette inn en aktiv sub jeg har og bare beholde resten. Det krever da at spilleren har AUX-utgang. Noen som vet? 2. Få inn en kraftigere forsterker i tillegg til å drive de 8 høytalerene. Men hvor jeg kan plassere den og hvordan det kobles til den eksisterende spilleren må jeg da finne ut. 3. Bytte ut alt og kjøpe nytt! Finnes det høytalere som passer i dashbordet og D-stolpen? Tips og forslag ønskes! Målet er å få "god" lyd i bilen uten at det syns for mye. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 var det sånn du tenkte på? http://www.bocom.no/volvo/index_hoved-ifram.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Jepp! Noen som vet hvor den originale effektforsterkeren er plassert? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 du får kjøpt høytaller sett fra jensen følger med til dashbordet. dørene foran og deksler. har selv bytta dissa og spilte bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hepp! Den originale forsterkeren sitter bak den spilleren du har idag. Den står montert med en brakett som er ganske enkel på komme til. Bare røsk ut spilleren så skal du se hvor den sitter. Det er ganske lenge siden jeg "oppgraderte" i min 850R, men jeg minnes at det var ganske enkelt å få den ut. Satte inn en pioneer dvd spiller og monterte en sub i tillegg.Funker for meg. lunaTIC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Jeg tok ut spilleren og det var ikke noe forsterker bak der. Den kan ikke være mye stor om den skal få plass der. Vil jeg merke mye forskjell fra de 4x25 W i spilleren til 4x40 W i forsterkeren? Er det slik at jeg må lodde en DIN -> RCA-plugg selv eller får en kjøpt ferdig? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Den er ikke stor.På ca størrelse med en cd spiller. Den var plassert der på min stasjonsvogn hvertfall. Det lettste da er jo å følge ledningen...m'm Jeg merket forskjell da jeg byttet ja.=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Jeg rota rundt litt mer bak radioen i dag, og da fant jeg en DIN-plugg som ikke var koblet til, samt ekstra sett av ISO-pluggene, både han og hun. Kobla det til, og med ett ble lyden MYE bedre :) Det må vel bety jeg har en forsterker ett eller annet sted i bilen. Ledningene så ut til å gå mot rattstammen, kanskje den ligger under der ett sted? Det jeg nå trenger er en måte å koble til SUB sammtidig som jeg har ekstern forsterker... Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg