Gå til innhold

Tuning til e36 318

Ranger emnet


aUDUN`

Anbefalte innlegg

et relatert spørsmål her som jeg har lurt på. er eneste forskjell på 318 og 318is toppen? dvs. 318i er en 1,8l med 8 ventiler og 1 kam, mens 318is er en 1,8l med 16 ventiler og derfor 2 kammer?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke sikker om det "passer" om hverandre men er jo litt mer omfattende enn å bare slenge på en is topp. m42 og m44 har registerkjede og m40 har registerreim, m43 har vel registerkjede tror jeg. vet ikke hvordan du har men.

 

ja i de fleste tilfeller så vil en twincam være en dohc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh :( Får se litt rundt på internett om det er regreim eller kjede jeg og har, tror faktisk jeg har kjede, siden det er et ganske solid deksel over reima/kjede...

 

Følte meg litt dum nå siden jeg ikke går ut å ser, hehehe. Men bilen står såpass langt parkert ifra huset så jeg gidder ikke :bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke lagt mye penger i trim på en 1.8L.

Mitt tips er heller å bruke trimpengene du sparer opp for å kjøpe større motor. (M50B25 f.eks)

Får betydelig mye mer igjen for pengene, slipper å "tukte" motor for å få den til å gå, og bunndraget er som natt og dag.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang det med registerreim eller kjede så kommer det jo ann på hvilken motor du har i bilen, sjekk det så får du jo litt mer svar på om hva du har.

 

har is selv og de har 16ventiler 140hk og 173nm tror jg det var.. med chip på is motoren/tuningsboks får man pluss 14hk og 21nm så is motoren er jo litt potensiale i.

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner, men burde jeg satse på å bare fyre nedi en 2 liter motor da? glemme 1.8is?

Jeg ville heller satset på en 2.5L (M50B25, 192hk - 245nm) ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår