The cowboy Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 står på VG.no i dag! GM gir opp dollarmonsterGeneral Motors stopper produksjonen av monsterbilen Hummer H1. Den kan ikke sies å være et dollarglis, til det er den for rå(stygg), men tittelen dollarmonster fortjener den, Hummer H1. Bilen har enorme dimensjoner, den veier langt over to tonn, er nesten fem meter lang, to meter høy og over to meter bred. Og den bruker over to liter bensin på milen. Og i USA starter prisen på oppunder en million kroner. Militært kjøretøy Bilen er en sivil modell av en av det amerikanske forsvarets mest allsidige biler, og ble satt i produksjon av General Motors i 2000. Det er fristende å koble beslutningen om å kutte ut produksjonen av Hummer H1til de høye olje- og bensinprisene. Gjennom det siste året har bensinprisene i USA mer en doblet seg. Men General Motors avviser at stansen i produksjonen av Hummer H1 kommer som en følge av bensinprisene. - Dette er mer et uttrykk for hvor vi ønsker å ta Hummer-merket videre. Hummer H1s gener vil leve videre i de andre modellene, sier direktør for Hummer Martin Walsh i GM til magasinet Forbes. Mindre modeller Walsh sier kjøperne av H1 ikke er spesielt opptatt av bensinprisene, ettersom denne bilen gjerne er den tredje eller fjerde de eier. Den er nærmest som et leketøy for de rike å regne. Blant eierne av Hummer H1 er blant annet Arnold Schwarzenegger. Walsh sier selskapet nå vil sette ressursene inn på å utvikle de mindre, men mer vidtfavnende, bilene i Hummer-serien. Siden 2000 har nemlig GM lansert to mindre utgaver av monsterbilen; H2 og H3. Disse modellene selges også i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 " Hummer H1s gener vil leve videre i de andre modellene" I Tahoe og Trailblazer altså? Er ikke mye igjen av H1 i de akkurat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer1 Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 " Hummer H1s gener vil leve videre i de andre modellene" I Tahoe og Trailblazer altså? Er ikke mye igjen av H1 i de akkurat... H2 og H3 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 H2 og H3 ;) De er jo bare plastraketter i forhold. Ikke mye til felles med H1, spør du meg. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 H2 og H3 ;) H2=Tahoe og H3=Trailblazer:thanks Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer1 Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 H2=Tahoe og H3=Trailblazer:thanks Forklar meg den :P Trodde det var 4 forkjellige biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jeg har sjelden lest flere feil i en artikkel! Ingen mål eller vekter stemmer! Bilene kom ikke i 2000, de kom vel nesten 10 år før om jeg husker rett.Hummer H1 bruker diesel ikke bensin!(Hvis man ser borti fra noen få biler med 454.De aller,aller fleste har 6.5TD eller 6.6 Duramax på de siste) Dessuten koster de fra 129 000dollar altså under 800000 kr ikke over millionen som artikkelen skriver. Mange hevder at H2 bare er en Tahoe.Det stemmer ikke.Motor og gear er vel faktisk det eneste som er likt. Det er ennen fordelingskasse, akslinger, bremser, hjuloppheng, alt i karosseri og interiør.Ikke lik ramme heller.Ikke særlig lik en Tahoe spør du meg. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jeg har sjelden lest flere feil i en artikkel! Ingen mål eller vekter stemmer! Bilene kom ikke i 2000, de kom vel nesten 10 år før om jeg husker rett.Hummer H1 bruker diesel ikke bensin!(Hvis man ser borti fra noen få biler med 454.De aller,aller fleste har 6.5TD.Vet ikke hva motor de har brukt de siste årene) Mange hevder at H2 bare er en Tahoe.Det stemmer faktisk ikke.Motor og gear er vel faktisk det eneste som er likt. Det er ennen fordelingskasse, akslinger, bremser, hjuloppheng, alt i karosseri og interiør.Ikke lik ramme heller.Ikke særlig lik en Tahoe spør du meg. syns det var rart med 2000 jeg å. husker h1 fra jeg var bitte liten da... Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Mange hevder at H2 bare er en Tahoe.Det stemmer faktisk ikke.Motor og gear er vel faktisk det eneste som er likt. Det er ennen fordelingskasse, akslinger, bremser, hjuloppheng, alt i karosseri og interiør.Ikke lik ramme heller.Ikke særlig lik en Tahoe spør du meg. Vil også si jeg begynner å blir passe drittlei av den H2-Tahoe samligningen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 H2 er bygd på samme understell som Tahoe, Enkelt og greit. Billigere for GM er det også å gjøre det slik. H1 har jo ingenting med GM modellene og gjøre. HMMV (Militærkoden) ble jo bygd av American Motor som ble kjøpt opp av GM. Den opprinnelige utgaven er jo ikke pansret heller, men det blir de av O'Hare eller hva firmaet heter. Selv om H1 går på diesel er den glad i suppe. Alt amerikanerene har av militært kjøretøy er glad i suppe. Bare se på tanksen deres. Slurper som faen. Er ikke uten grunn at britene og tyskerne kjører stempelmotorer enda. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 jaggu på tide at dem gjør det, H1 kan ikke leve forever. stussa litt på det med 2000 jeg og :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 jaggu på tide at dem gjør det, H1 kan ikke leve forever. stussa litt på det med 2000 jeg og :) er ikke så mye som stopper en pasra H1 men. hehe. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Synes det er veldig synd at GM har besluttet å stoppe produksjonen av Hummer H1. Det har vært en av favoritt bilene mine i mange år nå og kommer helt sikkert til å være det i fremtiden også. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg