toyofan Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 nå har jeg fått LÅNT vel og merke...en gullboks og dyser, så da blir det chippa bensin og tennings hjerne, 3" lmm, a-kam, justerbar btr, og 400cc dyser, tenkte jeg skulle kjøre på ca. 1,3 bar i turbotrykk. men hvor mye bensintrykk med disse delene her?? noen som vet sånn ca?:) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er det ikke 3,8 bar man skal kjøre med på dette oppsettet når man har 465cc v70r dyser eller noe? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 litt over 3 bar over trykk ovet turbo tykket er det vell. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 altså litt over 4 bar bensintrykk da? høres riktig ut det.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Ikke det at jeg har plagsomt mye peiling på dette, men skal ikke bensintrykket være 1,2 BAR over turbotrykket da? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 tja..vet du om det ER riktig da?:) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 er det ikke 3,8 bar man skal kjøre med på dette oppsettet når man har 465cc v70r dyser eller noe? V70R-dysene gir 465cc/min @ 3,8 bar. Den originale bensintrykkregulatoren gir bare 3 bar, dvs. at du må bytte den med en justerbar. Du skal ha spesial 300 hk Vikingchip av meg da, mappet for dette oppsettet? :cool: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 chippene er i hus alt;) har justerbar btr men er ikke sikker på hvor mye trykk jeg skal kjøre på!! i og med at de dysene gir 465cc på 3,8 bar, må jeg kjøre på ca 4 bar da med 400cc dyser?? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 V70R-dysene gir 465cc/min @ 3,8 bar. Den originale bensintrykkregulatoren gir bare 3 bar, dvs. at du må bytte den med en justerbar. Du skal ha spesial 300 hk Vikingchip av meg da, mappet for dette oppsettet? :cool: Er dette både tenning og bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 jeg og turboperformance driver med forskjellige leverandører av chipper! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 tja..vet du om det ER riktig da?:) Mener nesten det, men er for all del ikke sikker. Så ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 veit du hvor mye de dysene dine leverer da, og på hvilket trykk., sånn ser du hvor mye du evt må må opp trykket for å få de til å levere mer Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 er det 465cc ved 3,8 bar man skal bruke på dette oppsettet med v70r dyser???eller er det bare noen tall som er oppgitt på dem??? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Mener nesten det, men er for all del ikke sikker.Så ikke skyt meg hvis jeg tar feil. men hvis jeg skal kjøre på 1,3 bars turbotrykk så vil det si at jeg skal kjøre på 2,5bars bensintrykk da? er ikke det litt lite? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 men hvis jeg skal kjøre på 1,3 bars turbotrykk så vil det si at jeg skal kjøre på 2,5bars bensintrykk da? er ikke det litt lite? Det er grunntrykket som skal være 3,8 bar. Du fjerner vakumslangen til trykkregulatoren, og stiller til 3,8 bar. Dvs, trykkforskjellen mellom bensintrykk og manifoldtrykk skal være 3,8 bar. Ved 1,3 bars ladetrykk vil du da ha 3,8 + 1,3 = 5,1 bar bensintrykk. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.