Gå til innhold

skal ha bilstereo..lurer anbefalinger?

Ranger emnet


SOFTY

Anbefalte innlegg

hallå.. lurte på bilstereo.. noe som ikke er for avansert for meg å montere sjøl har litt erfaring men er ingen ekspert. tenkte på pakke til 4000kr sub front forsterker å helst en spiller om det går.. stramt budsjett veit det men hva får man? skal forresten i en 240 87 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg startet enkelt og kjøpt gode komponenter av ting du absolutt bør ha, spiller og frontsett. 4000 for alt det du ramser opp er tålig lite om man har krav på litt kvalitet, og du ender da bare med å måtte bytte ut alt senere når du vil oppgradere. I allefall mitt tips. Selv om det kanskje ikke er like kult å ikke ha sub, så ville jeg spart opp og lagt det til siden. En god spiller og et bra frontsett er hvertfall hva jeg ville prioritert først. Skal jeg anbefale noe, så ville jeg sett på Pioneer spiller, de jeg har best erfaring med selv. Men Alpine, Clarion, Blaupunkt, Panasonic virker også å lage gode spillere. Har litt dårlig erfaring med Sony, men mulig de har begynt å komme seg. Av frontsett ville jeg kikket på Focal Polyglass serien eller Morel (http://www.morel.no). I alle fall de jeg setter høyest per dags dato, Infinity, Pioneer og Alpine har vel også noe bra frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått i fella å kjøpt lavbudsjett, og angra senere...

 

Men du har alltids boss iq-400.4 som visst nok skal yte 4x210wrms i 4ohm. Vidre kan du alltids kjøpe en blaaupunkt 12"sub ferdig i kasse til rundt 700 på mekonomen om jeg ikke husker helt feil, og et vanlig frontsett til rundt 1300.. Der har vel noen andre enn meg noen bedre forslag;)

 

Skal ikke uttale meg om hvor bra disse produktene er, da jeg ikke har prøvd det selv...

 

Skal du ha med spiller får du vel problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki men en forsterker må jeg åsså ha? kan noen linke til noe som funker fett sammen? altså forsterker å front.. hva er forskjell på kanaler? var en sånn "bilstereo skolen" i flere deler..noen som kan linke til den?

 

 

Jeg nevnte Boss iq-400.4 , det er en 4kanals forsterker. Det betyr at du kan koble til 4høytalere. Det du da gjør er å bruke to av kanalene til frontsettet, så brokobler du de to siste kanalene til subben. Har ikke hørt forsterkeren, men til prisen burde den jo yte... eller noen andre meninger? Vet ikke om det er så lett å finne et annet alternativ med tanke på budsjettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei, jeg lurer fælt på hva jeg skal kjøpp. har ikke planer om å bruke så mye penger. så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe nye høytalere forran, og sette de orginale bak. eller er det da bedre å bytte ut de orginale?

Er helt grønn, og vet ikke mere enn at jeg må skifte ut lendingene, og at jeg vil ha bedre lyd. er det noen som a oen tips?

 

Har sett på pakke fra GAS som har fått gode test resultater. Eller høytalere fra BullAudio.

men vet at GAS ikk er det beste merket. noen sm vet om noe som er "billig" men også bra?

 

Mvh: Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony vil du ikke ha, og ikke boss... Da kan du like godt kjøpe deg biltema utstyr ;)

 

Siden du har en gammel epa, så er det vel ikke noe problem å lage hull til 6,5" i dørene?

 

Så da blir mitt forslag:

Spiller: Alpine CDE-9880R, 2290,-

Frontsett: FOCAL 165A1, 1390,-

Så sparer du noen kroner, og kjøper en forsterker til frontsettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår