svein Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Holde på å demontere toppen til en BMW 325i 86 mod (M20 motor) Leste kjapt gjennom haynes-boka om bilen og der var det nevnt et spesial verktøy for å demontere kam`en.. Lurte på om dette er nødvendig, elle om det er noen som har funnet på noen gluppe idè er, hvor jeg slipper å bruke dette speisial verktøyet? Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Hei.. Har gjort det samme idag, men bare med en M10 motor. Vet ikke åssen det er på en M20, men på M10'n så er det to deksler. Det øvre trenger ikke noe spesialverktøy. Men vet ikke åssen det er på den nedre.. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Tror du tenkte på register-reima/kjedet. Bare vippa det av tannhjulet jeg.. Men nå holde jeg på og demontere selve toppen.. Altså jeg har tatt av toppen, og nå vil jeg ha av kam`en.. Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Det som kan være litt knot er de 2 røra som gaår paralalelt med kamen finn noe rundt og løsne ventilløfterene og klisene rundt disse, når det er gjordt tar du og banker ut de to røra og deretter ut med kam. superenkelt. Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Juni 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 AAARRRRGGGG!!!! Nå har jeg demontert alt bortsett fra kam, løfte-armer og løftearm-akslingene! Får ikke ut løftearm-akslingene, og den tåplige haynes-boka forklarer kun om M40 motoren! Vurdere snart vinkelslipper elle dynamitt elle noe sånt oppi der!!!:fire: :fire: :fire: :fire: kebabåndes kebabåndes kebabåndes kebabåndes Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2003 Originally posted by svein AAARRRRGGGG!!!! Nå har jeg demontert alt bortsett fra kam, løfte-armer og løftearm-akslingene! Får ikke ut løftearm-akslingene, og den tåplige haynes-boka forklarer kun om M40 motoren! Vurdere snart vinkelslipper elle dynamitt elle noe sånt oppi der!!!:fire: :fire: :fire: :fire: kebabåndes kebabåndes kebabåndes kebabåndes Jeg gjorde denne jobben for et par år siden på min 325 motor... men jeg husker ikke akkurat hvordan:( Det jeg vet er at jeg ikke hadde noe spesialverktøy vertfall! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Juni 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2003 Har du tatt ut klemmene til løfterene og løsnet spennet i løfterene så vrir du på løfterene slik at disse slipper taket litt, Vær forsiktig når du årøver å ta ut røra, ta en hanske eller noe rundt og en tang, så skal det bare være og trekke den ut Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Juni 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2003 Har fjerna alle ``skivene`` som er montert på løfterene, men fremdeles er det en løfter som står i spenn, uansett hvordan jeg stille kam`en. Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg