Gå til innhold

Airbag:s


hatch

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at airbag-lampa har begynt å blinke?

Den blinker først 4 ganger med små mellomrom, så er det ett opphold på ca 1 sek. så blinker den 4 ganger igjen... Men det er ikke alltid...Når jeg slår av bilen og starter igjen lyser den ikke... Så begynner den helt plutslig igjen...

 

-HJELP:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tatt ut fra "Airbag Fault codes"

 

4-Four flash cycle: Safety belt buckle pretensioner(s) failure.

 

På min Mk2 så var det dårlig kontakt i de gule pluggene under setene. Disse gir signal til beltestrammerne. Ta de opp, og ha på litt kontakt spray, så kan det hende du blir kvitt blinkingen. Det hjalp ivertfall på min.

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man skru ut setene da? eller er det noe man kommer til ved å krype inn under? :P

 

Jeg kommer til disse kontaktene under setet. Det er jo trangt der, men det går. Det er en skjøtekontakt på kabelen fra bilen og til setet. På Mk2 er airbagsystemet koblet med gule kontakter. Kikk under stolen forfra, og se etter pluggen. Må ha lommelykt, da det er mørkt under der.

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra Mirez.

 

Common Fault:

 

The airbag warning light flashing 4 times is a common fault on late Mk1 and all Mk2 mondeo's using the pyrotechnic pretensioners - especially if you have recently moved the position of one of the front seats. Turn the igntion off and allow the car to sit for 15 minutes. Underneath the front seat base, (access is best from the rear passenger footwells, with front seats furthest forward), you will find two cables wrapped in yellow sleeving. The yellow connector may have parted company with its other half - Even if it hasn't disconnect and reconnect it to ensure that it is secure. Move on to the passenger side and check the wiring there - whilst doing this ensure the cabling is slack and not badly routed resulting in it being pulled tight.

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår