Vomaz Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Syntes det i det hele tatt er dumt å klemme flat rørene i endene jeg, får jo ikke no flat overflate mot hverken skruene eller brua. Min måte å gjøre det på: Bore opp stagene i hver ende, dreie hylse med diameter som passer i staget og har en innerdiameter på det skruen måler samt har igjen tilstrekklig gods. Deretter vil jeg sveise fast denne hulsen i røret og da har jeg plan overflate mot både skruen og brua pluss at jeg har et stag som ikke gir etter eller løstner på noen måte. Med andre ord så er det gjort på en skikkelig måte!! Takk for meg om mine ord =) alle har hver sin måte de syns er best/enklest.. ;) men din metode var ikke dum;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Så enkelt som dette: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 ingen som har bilder av hvordan man senker bærearmen? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Jo lavere i bilen du får montert ting&tang, som f.eks motor, gir osv, jo lavere får du tyngdepunktet i karrosseriet. Og da får du bedre vegholdning på kjøpet. Glenn Det som er problemet her, er at alle stag, o.l. får "dårlige vinkler", ved senking. Mange tror at jo lavere du får bilen, jo bedre er det. Les her: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57594&highlight=bump+steer Der er bilder av hva man bør gjøre, om man senker mer enn det som i utgangspunkt er lovlig på 240. Videre, bør man justere camberplater, feks. fra samsteffansson, eller file ut originale fjærbeinet, så man får justert mer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.