Gå til innhold

Senking av min bil.... Spørsmål.

Ranger emnet

ryuujin

Anbefalte innlegg

Hei

Fant ut i dag at den ene fjøra i venstre hjulbue var gåent, og må jo ha den ny. Den hadde rett og slett brukket rett av og står nå ut litt sånn på halv åtte :P

Hørte noen høye smell når jeg kjørte og greier.. Ikke bra ikke bra.

Men saken er nå den, at jeg lurer på om jeg skal kjøpe senkefjærer like godt, når de først må ha av den første fjæren.

Har lenge hatt ganske lyst på senkesett og tenkte at nå er det jo en fin anledning. Eller hva syns dere?

Nå har det seg så at en kamerat av meg som jobber som mekaniker på ett bilverksted tilbyr seg å senke bilen min sånn privat. Han vil ha 1500 kr for det. Og har allerede hørt med bedriften. De skulle ha 7000 for å hive på senkesettet samt 4-hjuls kontroll.

Hvor mye koster en firehjulskontroll sånn gjennomsnittlig?

Har jeg sjanser til å få bilen godkjent uten å ha hat firehjulskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver me samme opplegget selv. 1500 for montering er helt ok privat! en 4-hjulskontroll, koster fort 1000-1500 kr, og dette må du ha for å vise til BT. Trenger ikke justering av lys om du ikke senker bilen med stuk (40/60 f.eks)

At de skulle ha 7000 for å senke bilen var mye! sikker på at de ikke trodde du skulle kjøpe fjærer hos de også? fikk oppgitt 2800 av montering og 4-hjulskontroll av et firma jeg.

Forresten vurdert å hive på noen sportsdempere mens du er i gang? ikke lurt å ha over 40mm senk på orginal dempere.. Trust me, I KNOW!

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm er ikke helt sikker på om 40mm ville vært så lurt... Er mye uplant terreng her. Med noen fæle bratte bakker osv...

Men andre senkefjærer er 35mm og det er ikke mye som skiller det. jeg hadde 40mm og 17" og det gikk bra uansett.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye senk skal du ha da? om du ikke skal ha så mye som 40mm så kan du ta d på orginal dempere.

lite regne stykke:

Fjærer ca 1500

montering ca 1500

forstillingskont. ca 1000

tipper bare sånn ca her, kan både bli mer eller mindre alt ettersom...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster det for alt jeg trenger da? Sportsdempere og senkesett?

som sagt får du h&r fjærer for 2500 ho powerzone...dempere hadde ihvertfall ikke jeg brydd meg om når det ikke er mer enn 35mm....

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider