TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Jeg har i d siste fått en sånn skikkelig tikking fra motoren. Hva er årsaken til dette? og finnes d no måte å forbedre d på? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-tanbe Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Må justere ventil klaringa, om det er shims eller skruer veit jeg ikke. Hvis du har kjørt slik en stund må du muligens ha nye ventiler. Mulig at rådebank fører til tikking også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 er d noe man kan prøve seg frem på selv? eller er d en verkstedsjobb? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Ta en pinne/slange og sett den over ventilene og sett øret inntil den andre siden, da finner ut ihvertfall ut hvilken ventil det er ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Kan vel rett og slett være behov for olje skift også dette da, kommer ann på hvor høy tikkingen er, om det er lenge siden olje og filter skift osv...... Det er vel ikke hydrauliske justering på bilen du har problem med? Da er det isåfall selvjusterende. Min tikker når jeg bruker f.eks statoil olje. Ikke når jeg bruker Mobil Olje, Sånn er det bare :P Lav råde bank er jo også en mulighet. Ofte kan slik tikking være uskyldige saker men jeg ville ha fått sjekka det opp av fagmann eller en erfaren hobby mekaniker. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 D[][]V[][]D']Jeg har i d siste fått en sånn skikkelig tikking fra motoren. Hva er årsaken til dette? og finnes d no måte å forbedre d på? Kjør Omega 907 (innvendig motorrens) på motoren, bytt så olje og tilsett Omega 909.. http://relekta.no/omega/content/product/tilsetninger/index.htm Hvis det er Ecotec motoren som står i bilen din er den også litt kresen på oljetype, etter min erfaring forårsaker Shell-olje mere tikking enn andre kjente merker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 har ikke peiling på hvordan justering d er på bilen. Er en Opel vectra b, hvis noen veit. skifta olje og filter for bare en uke siden, så kan ikke være d? Tror jeg skal prøve d sista alternativet her, så får vi se hvordan d går. Takk for hjelpen folkens. .:driving Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg