Gå til innhold

Avisen skriver om varsomhet ovenfor sykklister.

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

Kan vel ikke si noe mot det, Men på bilde så viser dem en gjeng sykkelister som bruker omtrent hele veien, en sykkelist er 50cm bred, men dem må sykkle i bredden hvorfor?

 

 

Og selv om vi bilister er varsomme og hensynsfulle, så skriker dem og viser finger'n etter oss.

 

Viser til en situasjon for litt siden, på riks 22.

Nådde igjen noen sykkelister, det var tydlig att dem hørte meg, men dem valgte fortsatt å sykkle i bredden, så jeg måtte helt over i motsatt kjørebane.

Så langt over, att venstre hjul var på venstre hvitstripe, og jeg senka farten fra 100 og mange å ned til ca 70Km/t.

Når jeg da kom opp på siden av dem, så pluttselig heiv den ytterste sykkelisten på seg voldsomt fram og tilbake, for å indikere att han skvatt (til tross for att jeg tydlig så att han snudde hode for å se bak seg 30sek før jeg

la meg ut)

 

Og han skreik faens bilister veiva med armer og viste finger'n i forbandelse, samme med hans sykkel kompiser.

 

Også skal dem kreve forståelse og forsiktighet fra oss bilister???

 

Skal love dere, hadde sykkelister tenkt på egen sikkerhet, og hold seg noe ekstra til høyre når dem vet det kommer bil. Så hadde vi halvert antall sykkel/bil ulykker.

 

Er dere enig, eller uenig i hva jeg sier.

 

(P.S. Sykkler mye selv, men holder altid godt til høyre når jeg hører det kommer en bil eller 10, og jeg har ikke skvettig 1 gang på de 20Åra jeg har sykkla langs veiene, og så og si altid hørt når det kommer biler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg sykler mye hver dag.. men viss vi sykler i veien. så å det kommer bil. sykler vi alltid etter hverandre.. men henner seg vi legger oss etter biler å henger oss på.. de fleste bilister syns det bare er artig.. å drar fra:(

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sykkla veldig mye selv foer, jeg brukte fortau om jeg hadde en bil bak med, veien var til biler, ikke sykkler... alikevel, naa som jeg er billist istede, saa er det verste jeh moeter Mopeder eller sykkler, som vimser rund og bruker mer plass paa veien enn jeg som kommer i en gigantisk Ford Bronco... skulle vaert oppkjoering for sykklister ogsaa.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forbløffende rett toffy.

Når jeg sykler bruker jeg fortau der det er mulig..

Nå sykler jeg fint lite og da, men det er forbanna irriterende og

møte slike som nevnt over her.. Men det fins også greie folk,

som legger seg bak hverandre. Hadde en gjeng bak meg i en 50 sone

en gang, lå i 40 en periode for å "trekke" litt. Tuta et hyggelig farvel med

de etterhvert. Det er jo bare moro igjen..

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forbløffende rett toffy.

Når jeg sykler bruker jeg fortau der det er mulig..

Nå sykler jeg fint lite og da, men det er forbanna irriterende og

møte slike som nevnt over her.. Men det fins også greie folk,

som legger seg bak hverandre. Hadde en gjeng bak meg i en 50 sone

en gang, lå i 40 en periode for å "trekke" litt. Tuta et hyggelig farvel med

de etterhvert. Det er jo bare moro igjen..

 

Veldig mange greie sykkelister, men disse "super" sykkelistene som altid skal sykkle i gjenger. Er klart de værste,dem trur dem eier veien, men så betaler dem ikke engang veiavgift for sykkelen :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word ass. Hater sykkelnissene. Møter 20+ av dem hver eneste dag på den lokale riksveien og de har verdens største fineste fortau rett ved siden av veien. Men neida, de skal så absolutt sykle på veien. Er endel svinger og uoversiktlige strekninger som gjør forbikjøringer direkte farlige -om mulige. Det er for faaaen satan meg fortau 5 meter unna! Spyler dem alltid ned så godt jeg kan og oppfordrer resten av verden til å gjøre det samme

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg strakk seg ut av vinduet og klaska til ræva på en syklist så det sang. Det vil jeg vel ikke anbefale, siden syklisten lett kan bli litt vel overrasket :p men fortsatt så ustanselig lættis

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe,. lurer på hvorfor de alltid må sykle 3 -4 i bredden.

QUOTE]

Jeg trur de gjør det av en grunn:

tenk deg no..når en sykler heilt inntil kanten og det kommer møtende bil så kan du fortsatt komme forbi syklisten og det kan faktisk være farlig..du kan ta han lett med deg for å si d sånn:p

Med andre ord de tar heile veien så du skal kjøre forbi som du gjør med en bil, når det er oversiktelig..

nei jeg sykler ALDRI..gasspedalen er min beste venn

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår