Gå til innhold

16 ventilerskasse i ener

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

nei..har det i min eg..bytt flenser på kassa om du skal bruke de orginale drivledda dine, og du må ha 16v clutch lamell, (større splines)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at originale drivaksler fra 16v med 100 mm flenser ikke passer i einser. Disse flensene er litt lenger enn de på 80, så drivakslene blir stående i spenn, noe som resulterer at indre ledd ryker etter kort tid (et par mil max, har vi erfart 3 ganger).

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at originale drivaksler fra 16v med 100 mm flenser ikke passer i einser. Disse flensene er litt lenger enn de på 80, så drivakslene blir stående i spenn, noe som resulterer at indre ledd ryker etter kort tid (et par mil max, har vi erfart 3 ganger).

 

de 16v indre ledda som sto på 16v kassa mi, var meget bra,helt uten slark, valgte derfor å bruke de. satt de over på mine orginale aksler, mulig eg brukte hele 16v akselen på fører side...(husker ikke i farten.) min bil er rimelig lav og har enda ikkje tatt et eneste hjullager eller drivledd!? kjørt et åt nå..

 

men vet om mange som sliter med dette ja..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 16v indre ledda som sto på 16v kassa mi, var meget bra,helt uten slark, valgte derfor å bruke de. satt de over på mine orginale aksler, mulig eg brukte hele 16v akselen på fører side...(husker ikke i farten.) min bil er rimelig lav og har enda ikkje tatt et eneste hjullager eller drivledd!? kjørt et åt nå..

 

men vet om mange som sliter med dette ja..

 

På førersida er det ikke noe problem. Samlet "system" (for å bruke en fin betegnelse fra fysikkens verden) er faktisk 5mm kortere enn den originale akselen, hvilket er gunstig.

 

På høyresida derimot er det mer køddent. Du er så heldig at du har en nyere Cab og dermed passer 100mm-leddet på. Dersom du har en før 88 Cab (eller Einser) med 4 trinskasse så er splinesene for korte til at du får på sporringen når du har satt på 100mm-leddet. Om du monterer 16V-akselen er resultatet kort levetid på det indre leddet.

 

Greia er at G2 GTI og 16V har høyre aksel som er 2,5cm lengre enn standard Einser-aksel (ikke-GTI sin er "bare 1,5cm lengre). For 1200kr får du korta akselen til korrekt lengde hos UniCardan på Karihaugen. Dette er vel investerte penger! Det er både dyrt og kjedelig å bytte drivledd, mansjetter og simmerringer i tid og utide!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...skjønner..har hatt flaks eg da egentlig :) kjører orginal aksel med 100mm ledd på høyre side. bilen er 87mod,org 5trinns kasse. og 16v kassa er 89 om eg ikkje husker heilt feil! det fungerer vertfall bra! er det som betyr noe.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår