Gå til innhold

Fra automat til manuell.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg blir kanskje den lykkelige eier av enda en gammel volvo 240, i løpet av mai/juni.

Jeg har tenkt å bygge om den til å kjøre på bane med den, men det er et lite problem.

Det sitter en automatkasse i den, og det blir litt feil.

Har tenkt å bruke en B230FK/FT motor med M90 kasse, så det er ikke ombygging av originalmotor det er snakk om her.

Hva er jeg nødt til å gjøre med selve bilen for at FK/FT motoren skal passe?

Kom med tips.

Bilen er forøvrig en dønn strøken volvo 240GL 1985, som er 99,9% rustfri.

Den har snutefront og det meste som var av utstyr i 1985.(til og med aircondition)

Har lenge hatt lyst til å kjøre bil på bane i og med at jeg aldrig har gjort det før, men nå ser det endelig ut til at drømmene skal bli virkelighet.

Kom med tips hva som må gjøres for å få en original 240 med automatgir på bane.

(bilen er ikke min ennå, og det kan hende jeg bare beholder den original også, men skal uansett kjøpe et "skambruksobjekt")

EDIT: fikk beskjed om at lander i gårdsplassen vår om ikke så alt for lenge, med min bror som eier.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil handle Gir spak stellet.. AC å eventulelle andre ting som EL vinduer osv!..

skal du bygge banebil av 240 så blir det penger av det oxo..vis du skal ha noe som henger å som sparker

Har to 48mm trøkk gassere..me innsug..5000,-gir 8liter på full pupp..

Trøkkbryter og tennings regulering(hever tenninga 0,5-5.0grader pr 1000rpm)

Og kansje skal selge Sinter cluchen å T34Turboen

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke tenkt å bygge en reinspikka racerbil, men en turbobil det går an å kjøre på bane med.(med bur, og sportsstoler og 4 punktsbelter)

Det blir et langtidsprosjekt, det er det vel ikke noe tvil om.

Aller først skal jeg bygge om til manuellt gir.

Har ny motor, noen som har en girkasse å selge?:thanks

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider