eiriksmil Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hei, Jeg bor rundt 500m fra Bærum, og skal begynne å øvelseskjøre i oktober. Bare lurte på om noen vet, om jeg må kjøre opp i Oslo, siden det er her jeg bor, eller kan jeg gjøre alt i Bærum? Mindre trafikk, mindre bytrafikk (bytrafikk ikke relevant ettersom T-bane gjør mye i Oslo sentrum), bare mange rundkjøringer. Vet noen om, som sagt, jeg kan øvelseskjøre og kjøre opp i Bærum? Mvh Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Sims] Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Du kan kjøre opp i Finnmark om du vil, bare å bestille time :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Om du skal øvelsekjøre lovlig trenger du ikke å kjøre opp noe,du må ta et teknisk grunnkurs,4 kvelder,3 timer hvær eller noe (iallefall her).Koster rundt 2-3k,når du har tatt dette kurset og fyllt 16 så kan du øvelsekjøre som bare rakkeren. Tar dette kurset nå,må vente til juli før jeg kan øvelsekjøre lovlig,men det er ikke noe prøve eller noe slags oppkjøring for å få dette beviset. Men om du må gjøre det i den og den komunen vet jeg ikke,tviler på det. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Kan ta oppkjøring og kjøretimer i alle slags fylker og kommuner. Jeg kjørte opp på Billingstad (blir vel Sandvika det?), som er på andre siden av Oslo i forhold til Nittedal... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Ikke for å skuffe deg Eirik, men du kan lett få bykjøring hvis du kjører opp på billingstad:driving Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Om jeg kan komme med et tips, prøv deg på kjøreskoler relativt langt unna byen, f.eks. Drammen eller Slemmestad eller noe... Broren min kjørte opp på Evas Trafikkskole i Slemmestad, og kjørte opp i Kongsberg liksom... dritchill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Om jeg kan komme med et tips, prøv deg på kjøreskoler relativt langt unna byen, f.eks. Drammen eller Slemmestad eller noe... Broren min kjørte opp på Evas Trafikkskole i Slemmestad, og kjørte opp i Kongsberg liksom... dritchill Kom med tips ;) Takk :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Men er det sånn at man må kjøre opp i samme kommune som man tok kjøretimer i? Kan jeg be kjørelæreren min bestille oppkjøring i Drammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Men er det sånn at man må kjøre opp i samme kommune som man tok kjøretimer i?Kan jeg be kjørelæreren min bestille oppkjøring i Drammen? Yup, det jeg gjorde. Eller, jeg ba de finne et sted som det var ledig plass hos. Alt i Oslo og store deler av Akershus var fullt. Men det går helt fint :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 ikke være en idiot .. ta oppkjøringa der du bor.. ellers så er det fare for at du blir sluppet ut i trafikken uten å være klar for det og da KREVER jeg at du kjører med gul saftblander på taket så jeg vet når du er i nærheten Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 ikke være en idiot ..ta oppkjøringa der du bor.. ellers så er det fare for at du blir sluppet ut i trafikken uten å være klar for det og da KREVER jeg at du kjører med gul saftblander på taket så jeg vet når du er i nærheten Du er så trist kebab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg tok haugevis med kjøretimer i Oslo + alle obligatoriske og teorien. Så tok jeg oppkjøringa klokken 8:00 på lørdag i LIllestrøm... Funka fett, ingen biler. :D Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 ikke være en idiot ..ta oppkjøringa der du bor.. ellers så er det fare for at du blir sluppet ut i trafikken uten å være klar for det og da KREVER jeg at du kjører med gul saftblander på taket så jeg vet når du er i nærheten Å herregud.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Etter hva jeg har fått med meg, så kan du ta oppkjøringa hvor enn du vil i landet. MEN du trenger en kjøreskole til å låne deg en bil til oppkjøringa, og flere kjøreskoler er skeptiske til å låne vekk bilene sine til elever de ikke har hatt selv! Om du skal ta lappen på utsiden av oslo, så må jeg foreslå Mariannes trafikkskole i asker.. UTROLIG flink dame, og sinnsykt kul og grei. Hun stiller også alltid opp for elevene sine. Jeg tok lappen med henne og er stor fornøyd. husker når vi var på langkjøring i sverige, og jeg hadde med litt for mye røyk tilbake, så fikk jeg beskjed om at hvis vi ble stoppa, så var den ene kartongen hennes, sånn at jeg ikke ble tatt for smugling! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Ta oppkjøringen osv på en plass der dem har intensivkurs, jeg kjørte opp i Namsos, brukte 5dager:D Kjøreskolen har hybler du kan leie;) Brønnøysund har også en slik ordning mener jeg... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg