tjorven Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hei, en kjenning har en peugeot1,9 diesel, 92 modell, (tror bilen heter 309 eller noe sånt) han skal ha av toppen på pga en bøyd ventil. kamaksling er montert av, samtlige torx-skruer som strammer til toppen er av,eksosrør er montert av, men toppen sitter bom fremdeles.Noen som kjenner disse motorene og vet om noen ekstra skruer som må av ? Håper på svar så fort som mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hadde av toppen på en 1,9 td peugeot 306 for en stund tilbake og der var det værste å i det hele tatt få skrudd ut toppboltene som satt inn imot vannkassen! Er vel 10 toppbolter som alle må av i tillegg til mye tjafs! Når man har skrudd ut alt man ser så klarer man å kjenne seg til hvor den eventuelt skulle sitte og hva man kan ha glemt! men de sitter med et sinnsykt moment så prøv med en dekkspak å bende toppen av(hvis du er helt sikker på at alt er løsnet) Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorven Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hmm, har prøvd med brekkjern . . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hvor mange toppbolter har du tatt ut? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorven Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 husker ikke, men alle er tatt av, det er jeg helt sikker på. kan så vist se at det kommer en liten glipe når jeg prøver å brekke av toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorven Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Det ordna seg, det satt en bolt inn horisontalt fra hver ende som måtte av. så ikke godt ut under, stempelet var knust. Går det an å bare sette i nytt stempel (hvis veggene er ok seff), eller må sylinderen bores ? blie et nytt originalstempel for lite ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Honing kan gjøre sitt, men kan jo ligge mye dritt i bunn, om ennventil har knust stemplet. Så hvis sylinderen er hel, så honer du og setter på nytt stempel med nye ringer, honer du ikke så blir det mindre bra resultat, da stempelringene skal slite til sylinderen sjøl. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 siden stempelet er knust har han (99%)sikkert bøyd en råde og. heldigvis skrur du selv.. kan bli dyrt på verksted :P... på BOS her i byen måtte vi skifte hele motoren (406 diesel) pga 1 bøyd råde, var billigere det enn å begynne å overhale , heldighvis for kunden fikk han det på garanti. 40000-50000,- for motor inkl. arbeid. :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.