overk Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg har en golf 2 gti 8v. Har et problem med den den koker på tomgang og blir også veldig varm ved kjøring, olja ligger på 94 -103 grader på tomgang og ca 100-110 ved kjøring. Jeg har bytta topppakning, termostat 2 ganger og vannpumpa er ny. Har lufta systemet og radiatorvifta starter og går. Noen som har noe tips, Hamax har ikke fler :( Håper på noen fornuftige svar=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 begynte dette etter at du bytta vannpumpe? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 begynte dette etter at du bytta vannpumpe? ja, det gjorde det. Kjøpte den på biltema.=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 ok, kan du ha satt slangene feil sted?? edit : veit du om den pumper/flower da? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 hadde samma problemet med min her for litt siden... retur på radiator var potte tett! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Alle slanger er satt riktig sted. Jeg lurer også litt på radiatoren, men det kommer jo vann ut av den retur slangen (lille slangen), å da sier de på hamax at det skal være sikulasjon i systemet. Men kan radiatoren være tett alikevel?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 næh.. mindre sjans for at den er tett da egentlig.. men du kan jo prøve og spyle igjennom for å teste da Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Prøv å skift kork på vanntanken,den holder gjerne ikke helt tett,det hadde eg problem med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 hadde ikke på korken i det hele tatt når den kokte på tomgang. Har den bare på når jeg kjører nå får at ikke alt vannet skal renne ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 næh.. mindre sjans for at den er tett da egentlig.. men du kan jo prøve og spyle igjennom for å teste da Ja, er jo verdt et forsøl, skal prøve på det i morgen skal også prøve og bytte radiatoren med vifta og alt. Håper det ordner seg da=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 korken skal altid være på for å oprett holda et trykk inni der sånn vannet skal sirkulere skikkeligt å for å få systemet fritt for luft.di fleste mine golfer har kokt over uten kork. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har et problem med den den koker på tomgang og blir også veldig varm ved kjøring, olja ligger på 94 -103 grader på tomgang og ca 100-110 ved kjøring Oljetempen din er fin da:-) Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 korken skal altid være på for å oprett holda et trykk inni der sånn vannet skal sirkulere skikkeligt å for å få systemet fritt for luft.di fleste mine golfer har kokt over uten kork. På hamax sa de noe annet, bilen skal fint kunne gå på tomgang uten at det skal koke over selvom korken ikke er på. Uansett, så er jo det største problemet at den blir altfor varm når man kjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har et problem med den den koker på tomgang og blir også veldig varm ved kjøring, olja ligger på 94 -103 grader på tomgang og ca 100-110 ved kjøring Oljetempen din er fin da:-) Den har aldrig ligget så høyt før, gjør din det? alle jeg har pratet med mener at den skal ligge lavere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Den har aldrig ligget så høyt før, gjør din det? alle jeg har pratet med mener at den skal ligge lavere. Min ligger vel rundt 100 den også. Aldri under trur jeg (vel og merke varm motor). I følge VW selv hvis den ligger under 135 (hvis jeg husker rett) så er alt fint. Over det så må turtallet reduseres. Det står iallfall i instruksjonboka. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg