Erik Holdaas Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 det der kommer til å bli ganske rått hvis du får på et grenrør og en kurant turbo vil jeg tro! :) Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 æhh... sa noen tilleggssprut?! er ikke bare å slenge på en turbo, du må gjerne ha noe som doserer bensin til den ekstra lufta, og hvordan det er med tenningskurve på disse vet jeg ikke... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 men viss den er klargjort innvendig for turbo , så går vel denne som et dass nå ??? viss ikke , så kan du ikke lade masse på den orginale innmaten pga da blir det en j*vlig komp! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 pøh... det spørs jo hvor mye man skal lade det. Går en Sierra 2.0 DOHC CLX med Megasquirt'n'spark med 238hk og 349nm her ikke langt herfra... 1bar overlading. Første motoren Ronny (som hjelper meg) monterte sprutet på etter sin egen. Har vært i daglig bruk i 3 år... mener på den har cirka 10:1 i komp originalt... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hvis du ikke aner kompresjonen eller noe, ville jeg undersøkt dette først. er det en B204GT/FT så skal det være 8,2:1 i kompresjon. B234F skal ha 10:1. Men som Mogwai sier, så varierer det stort fra motor til motor egentlig.. dog, Volvo med sine "super-råder" hadde jeg ikke stolt for mye på. Man må ha mer bensin om man skal peise på med mer luft, og tenningskurven er nok annerledes den og ja. Skaff deg en oversikt over hva som faktisk er byttet i motoren... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaldal Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 ikke vondt ment Radial, men dette var som å lese gresk :) Jeg har 200 tommeltotter når det kommer til motorer, fikk høre av en som driver å setter istand gamle biler at det var en B23et motor, kan godt hende at han tok feil. Motoren var nyoverhalt og ble satt inn fordi at den gamle eieren ville ha turbo i den, men som sagt ble det for dyrt og planen ble lagt på hylla. Men med nærmere ettertanke så nevnte den forrige eieren at det var noe rundt 150hk+- i den, kanskje du har rett. Om den går som et dass er vel diskutabelt :P når den runder 30-40/oo Omdreininger så "kicker" den, da sitter man støpt i setet. Har presset kassa opp i 220km/t i fjerdegiret så vet ikke hvor fort den går med tanke på at jeg hadde et gir til og speedoen butta på 220 :( Men på lange motbakker så hender det at jeg må gire ned et hakk, men kan å skyldes lusekjørere... Siter Volvo 760 til salgs. info på http://tinyurl.com/3e3ev3 Ford Mondeo 2L 16v BAP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 ikke vondt ment Radial, men dette var som å lese gresk :)Jeg har 200 tommeltotter når det kommer til motorer, fikk høre av en som driver å setter istand gamle biler at det var en B23et motor, kan godt hende at han tok feil. Motoren var nyoverhalt og ble satt inn fordi at den gamle eieren ville ha turbo i den, men som sagt ble det for dyrt og planen ble lagt på hylla. hehe, snakker om kompresjon i en motor.... På turbomotorer skal den(ihvertfal i teorien) ha lavere kompresjon enn en suge motor, men hvis det er en ET-motor med påmontert 16v-topp, UTEN å bytte til bedre råder, så good luck dude ;) Kan nok gå fint og, men over 220 hk er skummelt. 16v går originalt godt den, 154 hk skal det være i den, men da er det andre stempler trur jeg. Med ET-stempler aner jeg ikke effekten :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 trenger jo ikke bytte til bedre råder om det er en b23et med 16v topp da... bra råder på den... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 hehe, var det B23 det stod ja...! Da holder det:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg