Silver2k Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Har senka bilen 40-35 med cobra senkesett, har kun fjærene. Lurte litt på noe senkedempere også, noen som har noe å annbefale. Hører jo mye om gule koni, er det noe å satse på? Tips, annbefalinger mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UnZane Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Gule Koni er bra. Men skjønner ikke hvorfor alle kjøper gule i stedet for røde, trenger man virkelig muligheten til å justere de etter at de er montert? Kjøp røde, de justerer du, så monterer. De funker like bra. Sparer en del da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelrwd Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 kjører bilstein dempere.. de er progressive, og funker helt topp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Kjører KYB Ultra SR... Samme produsent som bilstein hvis jeg ikke husker feil... Billigere er de å... Mine har tålt hardkjøring veldig godt hvertfall... (grusvei med mye hull)... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hmm, er det noe forskjell på disse demperene, tenker på at bilen min er jo ikke senka så mye. Ser cobra også har noen, men det de heter extreme og er mer beregna på 60-60 senking tror jeg!? Hjelper det mye, bedre å kjøre? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Sachs fungere også bra Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Kjøp røde, de justerer du, så monterer. De funker like bra. Sparer en del da. Finnes det korte røde da? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Eg har Cobra 40/35. Bruker Bilstein Sprint B8. Dei er egna for senking over 30mm. Ellers vil eg anbefale deg å dreie eller få laserskåret 6 mm tjukke aluminiumsskiver til å plassere over bakfjørene. Over fjøra er det ein gummi. Skivene må ha ca samme utvendig diameter som desse og så vidt over samme innerdiameter som desse Syntest å huske eg brukte 37 mm. Grunnen til dette er at bilen ser segen ut på raua med dei fjørene der. 6 mm heving på fjørene tilsvarer ca 8 mm heving på hjula sidan fjørene er lenger inn på berearma enn hjulspindelane. Da ser den plan og fin ut. Og 6mm skive er ikkje så mykje at man risikerer at fjørene hopper av. (NB, i allefall ikkje med 30 mm kortere dempere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 gule koni skulle være pinglete (tåle lite juling) ifølge en so selge koni.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 blir bilen lavere med korte dempere å? har hørt man ikke trenger senkedempere med så lite senking.. jeg kjører 40/40 senk på orginal demperne Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Eg har Cobra 40/35. Bruker Bilstein Sprint B8. Dei er egna for senking over 30mm.Ellers vil eg anbefale deg å dreie eller få laserskåret 6 mm tjukke aluminiumsskiver til å plassere over bakfjørene. Over fjøra er det ein gummi. Skivene må ha ca samme utvendig diameter som desse og så vidt over samme innerdiameter som desse Syntest å huske eg brukte 37 mm. Grunnen til dette er at bilen ser segen ut på raua med dei fjørene der. 6 mm heving på fjørene tilsvarer ca 8 mm heving på hjula sidan fjørene er lenger inn på berearma enn hjulspindelane. Da ser den plan og fin ut. Og 6mm skive er ikkje så mykje at man risikerer at fjørene hopper av. (NB, i allefall ikkje med 30 mm kortere dempere). Hmm, føler ikke den virker så segen bak når jeg ser på den. Ligger bilder av den her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=112993&page=4 Noen som har noe link til sider som selger disse demperene og eventuellt en pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 blir bilen lavere med korte dempere å? har hørt man ikke trenger senkedempere med så lite senking.. jeg kjører 40/40 senk på orginal demperne Du trenger ikke senkedempere, min er godkjent senka som den er. Men den blir jo mye stivere med senkedempere. For jeg vil ikke ha bilen lavere pga dårlige veier der jeg bor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hvis veiene er såpass dårlig ville jeg ikke satt på stive dempere. du kan jo alltids bytte ut de originale me noen dempere som ikke er fullt så stive men allikvel gir mer sportslig hjuloppheng. jeg bytta fjører og dempere me en gang jeg fikk bilen. syns de gamle vectrademperne er no skikkelig vuggevugg... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Du trenger ikke senkedempere, min er godkjent senka som den er. Men den blir jo mye stivere med senkedempere. For jeg vil ikke ha bilen lavere pga dårlige veier der jeg bor. vet jeg ikke trenger det ;) min er også godkjent med org. demperne... men lurte på om den ble lavere med korte dempere... ;) Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det finnest ei fare for at fjørene (spessielt bak) kan hoppe ut av possisjon med orginallange dempere. Derfor er det somme bilsakkyndige som ikkje vil godta senkesettet om det er lett å vri og hærje med fjørene når bilen er oppjekka. Andre ser litt meir mellom fingrane og godkjenner om dei ikkje klarer å dra fjøra ut av posisjon når den er oppjekka. Noko som er tilfellet på Opel Vectra A med Cobra 40-35, den held seg på plass, men den står ikkje i spenn. Ellers er det heller ein fordel å ha stivere dempere,også på dårlige veier, dersom man har harde fjører. Demperane bør passe til fjørene. Det er dette som er fordelen med justerbare dempere, men begynner på mjukast, og justerer seg hardere fram til man ikkje lenger høyrer kaklelyder i fjørene. Mulig min såg segen ut på grunn av vekta av stereoen. Men heller stuk enn sig er mi meining. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.