Gå til innhold

Bolt som sitter fast på jetta... hjelp.........

Ranger emnet


CeeKay

Anbefalte innlegg

90-mod jetta, 1.8GL med DRITTSERVO!!!!!

 

Jeg gikk i dag løs på "prosjekt servoreim" har utsatt det en stund nå, men i går røk den helt. Og som kjent går den reimen og en tur innom vannpumpen, noe som resulterte i att bilen kokte ofte når den røk....

Vel... Det er jo 3 hjul denne reimen skal innom, veiv, servopumpe og vannpumpe. På servopumpen sitter strammehjulet :) og her dukket problemene opp... Jeg løsnet pent på de 2 skruene under, og skulle deretter løsne bolten opp slik at jeg kunne vri servopumpen for å få på reimen, og der brakk den jævla mutteren på den bolten og det viser seg at hele bolten er rustet dønn fast... Har nå stått ute og banket og sprayet på den i en evighet...uten resultat...

 

Spørsmålet mitt er som følger: Vet noen om noen verksteder eller lignende i bergen som kan ta dette billig?? Og har jo og det problemet med at bilen bør jo gjerne ikke kjøres noen steder når vannpumpen ikke går....

 

Svar/forslag mottas med takk! har nesten 6 mil hver vei til jobb... Så er temmelig desperat! uhhmmwhat?

 

Beklager rotete spørsmål... Men er litt småhissig nå :)

If it ain't broke, don't fix it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare nevne.. sykt som det så ut der hos deg...

 

 

ser nytt ut alt det der hos meg (?).. selv om bilen er en 91 mod..

 

 

men ser du har tatt ut justeringsskruen..

 

da skal det ikke være nødvendig å ta ut de 2 bakre

 

Er nok litt "rotete" der nå ja :)

Men ting er på gang! Har skrudd mye på den, blir fort litt søl da...

Pluss at bilen har bodd i Bergen nesten hele livet... Veisalt...osv...

Men motorvask kommer når jeg er ferdig med alt :)

 

Kommer til å slenge den inn på verksted for å få ut bolten... Har prøvd i noen timer i dag.. og den sitter faen så godt... :(

If it ain't broke, don't fix it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår