^Kendo^ Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 når jeg gir på gass så flyg turbotrykket opp til 0.8bar, men når jeg holder gassen helt inne så går trykket nedpå 0.6bar. hva er galt?? hver gang jeg gir på så flyg den opp å så ned igjen? har slik turboxs turbotrykk justering. den er i orden den. brukte den på den andre fk motoren min. da gikk trykket ditt den skulle med en gang å holdt seg der. Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Det er fordi fjæra i wastegaten din er for slapp, og ikke greier å holde imot eksostrykket. Bytt til en ny wastegate med hardere fjær så skal du nok få se at trykket holder seg stabilt. En snik variant er også å komplettere med en ekstra fjær i tilllegg til orginal wastegaten.... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 men den var ikke slik når den gikk helt orginalt. på 0.2 bar . hehe. gikk rett på 0.2 da, å holdt seg der. Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 det er fordi at da kreves det mindre spenn av fjæra..fjæra di er for slapp som sagt..! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.