technophobia Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Heisann! Jeg har et problem med en kassebil med dieselmotor som jeg tror toppakningen har røket på. Det er fordi motoren spytter ut olje i vannreservoaret (den plastikktanken) i stedet for å suge til seg vann derfra. Har forhørt meg litt rundt og de fleste sier at det skal være en blåst toppakning. Noen som har noen råd å gi meg? Evt. hvor vanskelig er det å skifte en toppakning selv, og hvor mye koster det å evt. skifte den på verksted? Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 ja. du har blåst toppakkningen din. åssen bil har du? er den veldig ny ville jeg ha tatt det på et verksted. er fort en 4 - 5 timers jobb.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 er det snakk om toppakning eller toppdekselpakning du mener? det er en '90-modell.. det er vel vesentlig enklere å bytte toppdekselpakninga?? Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 om du har olje i vannet så er det Toppakkningen, ikke topp deksel pakkningen.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Er toppakkninga, den er ikke vanskelig å bytte, tar bare litt tid. ca 4-5 timer. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 det trenger ikke og være toppakkningen ,det kan være olekjølern hvis du har det på bilen din.det var det på min.lekker det ikke noe fra blokka?hvis ikke har du vel en innvedig lekaskje som går rett i kjølevannet. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Har forhørt meg på verksteder rundt om, og der er det ventetid på noen uker.. Helt uaktuelt for meg. Jeg vil påstå at jeg har mekkeferdigheter på hobby-nivå. Har aldri byttet toppakning før, men hvis jeg får hjelp så skulle det altså være mulig å få til da? Takker for alle svar hittil :) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Er toppakkninga, den er ikke vanskelig å bytte, tar bare litt tid. ca 4-5 timer. er nettopp komt tilbake fra verksted med bilen etter at de skiftet toppakkningen og det tok i følge regningen 5,68 timer... Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 jepp, har fått konstatert at det var toppakninga. heldigvis var det mellom en eksoskanal og vannkanal pakninga hadde tatt kvelden, sånn at jeg ikke fikk vann i olja men litt olje i vannet. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Flaks i uflaks Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 :)slik har jeg også fått :)det er digg.da er det bare og rense kjølesystemet:)jeg bytta olja også for være på den sikre siden.og bytta pakkningen som var gåen.og o-ringen på boltene Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg