Gå til innhold

86Laurel: PrimeraGT - Prosjekt "Kebabkiller".

Ranger emnet


86Laurel

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet meg ny bil. Og som vanlig må jeg finne på noe slik at jeg har noe å holde på med. Hentet den på lørdag og det var et impulskjøp så har ikke fått lagt noen klare planer enda. Men har tenkt på følgende:

18" (usikker på hvilken felger jeg skal kjøpe så om noen har bilder av en primera med fete felger så setter jeg pris på det)

35mm senking.

Soting av alle rutene (35%)

Kvitte meg med de utrolig stygge "trepanelene" i bilen (rød eller sølv?)

Ta alt av det jeg måtte finne av lakkrust og lakke opp slik at den blir 100%.

Oppgradere bremsene med black diamond skiver og ferodo klosser.

Xenon i fremlysene ink grøftlysene.

Oppgradere motoren. Tenker på om jeg skal gå for en turbo eller NA løsning

LSD

 

Flere bilder kommer men i mellomtiden får dette duge:

Primeragt2222.jpg

Setter pris på råd, tips, komentarer osv.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker. Heller nok mot rødt jeg også. Dersom jeg skal lakke opp noe på bilen så er det jo bare å lever de inn samtidig. Skal gå over alt det kosmetiske på bilen i morgen så får vi se hva jeg kommer frem til (forutsatt at det ikke regner).

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratuler med ny og fin bil:) Broren min har også Primera GT 1998 modell, den er sort. Det er montert 40/40 Lesjöfors senkesett, 17" Allesio Vittoria felger med 215/40-17 dekk, har bygd om grillen slik at den er lik en sportsgrill, rødlakkerte kallipere, cupvings, lyktespoilere, hvite sideblink, fjernet midtpartiet i frontfangeren og satt i netting der:) Har handlet inn DTM potte og aluvinge men de er ikkje montert enda. Det kommer til å monteres effektanlegg hele veien+DTM potta og hvite blinklys bak fra 1997 modellen. Er litt usikker på om vi skal montere aluvingen da. Ble kanskje litt offtopic det her men:) Håpa du får litt inspirasjon. Skal prøve å legge ut bilder av bilen til helga

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Neida går bra det. Alltid fint med litt inspirasjon så bare å få ut noen bilder. Er spesielt inntresert i å se felgene. Er ikke noe lett å kjøpe felger til disse bilene. Klarer heller ikke å bestemme meg for om jeg skal ha 17" eller 18".

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen bilder av bilen før senk og diverse modds+at den er ikke vasket:). OBS!! grillen er under modifisering på bildene:) Her er felgene nylig påhaft, ble finere når bilen ble senket da:)

 

Bilde012.jpg

Bilde006.jpg

 

På siste bildet er det gjort noen modds og senking, men her med vinterhjul. Bilen er ikke ren på bildet og den er nedfrosset:)

 

Bilde463.jpg

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... funket jo ikke bildene:( hva bruker du til å laste opp bildene med?

Bruker photobucket. Send meg en pm om du trenger hjelp. Kan jo f.eks legge de inn for deg. Eller i det minste lagre de for deg så kan du poste de selv.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Skulle ønske at min også var svart. Men er ikke lett å få tak i en GT i bra stand, som ikke har rullet så veldig mye over 100 000km. Men skal ikke klage:) Felgene ser meget bra ut de. Men skrudde felger er ikke noe for meg siden det er mye arbeid å holde skruene rene. Men ser nå at jeg må ha 18" dersom jeg ikke skal senke, ettersom at 17" ser litt lite ut når bilen ikke er senket. Og om jeg kan senke eller ikke vet jeg ikke før til vinteren når jeg ser hvor mye jeg tar nedi med den når den er orginal. Hadde mye prob. med A3 en om vinteren og den var bare senket 15mm. Skal ikke være lett nei......... Men skal betille litt småting snart. Så får vi se. Skal også se om jeg finner en kløpper på photoshop som kan hjelpe meg med hvordan den kommer til å se ut.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite med 17" hvis du ikke skal senke ja.

Du må sjekke http://www.g20style.com der er det mange bilder på galleriet:)

Det er for det meste infinity g20 da, men det er de samme bilene. Hadde vært kult å fått tak i sånne lykter som 2000 modellen av infinity g20 har og montert det på primera'n, for de har hvit rand nederst og rød rand øverst:) får vertfall en del inspirasjon på denne siden.

Du kan også høre med Bjørnstad Bil om bestilling på forskjellige ting og tang, var der vi fikk skjiftet til senkesett. De kan få tak i alt av trimming og sånn hvis du er intrisert i det da. Gå inn på http://www.bjornstadbil.no

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Satan for noen priser da, bare synd det er i danmark=)

 

Laurel86: Tror det kan bli bra med 215 35 18, har sett en del ikke-senkete primeraer med 17" og jeg vil si 18" gjør seg bedre.

 

Noen planer ang. trim i den nærmeste fremtid? Skikkelig lufting med ramair og feite rør hadde sikkert gitt littegrann effekt og mye lyd. Få en skikkelig snert=)

 

Liten loff og vil være bra;) 3" tror jeg hadde funket. Ellers er det ikke noe nevneverdig behov for styling, fronten er bra, org. skjørt, vingen er fin. Det som kunne ha vært gjort er f.eks svart lite gitter bak grillen, nye xeon/angeleyes lykter. Mye småting som kan gjøres som gjør bilen spesiell :hondakick

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

white_volvo: Takker for linkene. Var mye bra på den første. Alltid fint med litt inspirasjon vet du;)

 

avantgarde: Du er så absolutt inne på noe her. Men kommer nok til å gå for 18" så er jeg safe. Så får det heller våge seg at det ikke blir så mye profil på dekkene. Så da gjennstår det bare å finnen noen som kommer til å bli bra.

 

dj_nirwana: Joda trim blir det. Må bare bestemme meg for om det blir turbo eller NA trim. Driver for tiden å leser meg opp på mulighetene. "Japsepotte" utgår. Men supersprint har en meget pen bakpotte som jeg tror kommer til å gjøre seg meget bra på bilen. Jeg får lønn i morgen så da blir det vel til at jeg bestiller noen småting;) Men en ting kan jeg love. Angeleyes blir det garantert ikke. Det er forbeholdt et visst annet merke;)

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår