Gå til innhold

Villedene markedsføring?

Ranger emnet


KriegHeim

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev i en tråd jeg laget for en stund siden: Hvorfor kan ikke alle ha en å lik pris på utstyret? Hvis det sånn at de har kjøpt 1000 forsterkere og fått en litt "kompis" pris som mange sier i butikken så kan de beholde VEIL prisen.

Dette er en nettop det som mange ikke skjønner seg på!?

Fabriken BØR sette en FAST pris som alle selger ut i fra.

Å ang servicen tror jeg neppe den er så dårlig fra disse. Å da tenker jeg på vedkommende som snart dukker opp å sier: Service koster og når du spør får du hjelp bla bla bla.

http://www.megabillig.com selger den for 4360 kr pluss moms og frakt.

HA HA HA HA

Lurer på når folk skal sperre opp øynene å være enige med meg and FAST PRIS SETTING MED NORMAL KALKYLE

Kan vel ikke være så jævelig vannskelig? Morel samt Bose gir ikke tilbud på utstyret sett å men tjener ikke gress på Bose ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt innhabil, men føler at det er mange som glemmer at en del personer driver med import og salg for å tjene penger.

Hvis alt skal selges til "halv pris" så går dette ut over fortjenesten.

I prisen så ligger det penger som skal dekke utgifter av ymse slag.

Service er også en ting som skal dekkes av fortjenesten.

At en kunde kommer tilbake og ber om hjelp er meget vanlig og butikken bruker ofte mye tid på dette.

Hvis alle kunne hatt forståelse for at det ikke er "en dans på roser" å drive butikk idag så hadde alle vært mer fornøyde og forholdet mellom kunde og selger hadde vært mye sunnere.

Rabatter får kunden dersom selger føler for det, men gir selger mye rabatt, så går det nedenom og hjem med firmaet etter en stund.

Dette finnes det mange eksempler på!

 

For min del så håper jeg at kunden velger å handle det stedet han/hun får best service og best pris!

Salget er ikke over før kunden kommer tilbake for å handle mer!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til glidlås :

Grunnen til at det ofte er feil med veiledende priser er faktisk pga det du ber om. Importør/levrandør krever som regel veiledende pris som firmaet må forholde seg til. Dette dekker da, som nevnt over, priser for frakt osv.

Hvis firmaet har gjort denne avtalen med levrandør kan de ikke bare endre sine priser som de føler for, og gir ofte derfor lett 'kompispris' hvis de føler for det.

Bare for å ha sagt det ; ALT (ja, ALT) er prutbart. Alle firmaer har noe å gå på. f.eks prutet jeg og en kompis 15.000,- på elkjøp av alle steder (kjøpte for tilsammen 55.000) bare fordi vi ikke ga oss.

Lærdommen i dette er vel ; I stedet for å klage så begynn å prut. Undersøk litt. Hvis du kommer til ett firma og sier du har funnet det billigere et annet sted, så vil de aller fleste sette ned prisen til deg.

Bare idioter betaler veiledende ;)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt innhabil, men føler at det er mange som glemmer at en del personer driver med import og salg for å tjene penger.

Hvis alt skal selges til "halv pris" så går dette ut over fortjenesten.

I prisen så ligger det penger som skal dekke utgifter av ymse slag.

Service er også en ting som skal dekkes av fortjenesten.

At en kunde kommer tilbake og ber om hjelp er meget vanlig og butikken bruker ofte mye tid på dette.

Hvis alle kunne hatt forståelse for at det ikke er "en dans på roser" å drive butikk idag så hadde alle vært mer fornøyde og forholdet mellom kunde og selger hadde vært mye sunnere.

Rabatter får kunden dersom selger føler for det, men gir selger mye rabatt, så går det nedenom og hjem med firmaet etter en stund.

Dette finnes det mange eksempler på!

 

For min del så håper jeg at kunden velger å handle det stedet han/hun får best service og best pris!

Salget er ikke over før kunden kommer tilbake for å handle mer!

 

Mvh

Pål

 

Må slenge meg på og si meg enig med Pål her. Er jo tross alt levebrødet til en del, dette med å selge bilstereo ol.

Du kan jo feks spørre kompiser av deg som er tømrere om de gidder å ta seg fri en dag fra jobb for å legge parkett hjemme hos deg for 25kr timen bare for "å være kompis" og gi deg rabatt...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det er jo tross alt ikke en ille pris i og for seg. Men jeg skjønner ikke hvem som faktisk blir lurt av dette? Siden du linket til er en norsk side med masse jalla jalla, men jeg skjønte hvilken du mente.

Siden selger bl.a Xelent, hvorav importøren av dette "merket" opererer på samme måten med veil pris og medlemspriser som er helt på bærtur..

 

Og til de av dere som synes det er så jævli feit kalkyle på bilstereo, lykke til med å drive for dere sjøl hvertfall :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til de av dere som synes det er så jævli feit kalkyle på bilstereo, lykke til med å drive for dere sjøl hvertfall :)

 

Ehhh. Ta dere en titt på de store markedene f.eks Elkjøp, Expert, Coop, Power, jernia osv så skal dere se noe spennende.

 

Å til han på Elkjøp: Umulig med 15000 i avsalg for da er det tap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke nøyaktig hvor mye fortjeneste det er på Bilstereo-salg av "gode kjente merker", men tror NEPPE de har over 20% påslag.. og husk at dette også skal dekke frakt, salgspersonell, kranglete kunder osv..

 

Eksempelet som er vist til er nok ikke et "typisk" påslag (fortjeneste) i denne bransjen.. For eks så tror jeg IKKE en Audison VRX 1.500.2 koster 4-5000 kr inn til leverandørene/forhandlerene.. Sikkert ikke mye dekning på disse...

 

Driver/drev selv i databransjen, og der er du svindler og ransmann om du tar mer enn 10% påslag ved webordre og 15-20% ved over disk salg.... Men folk tror selvsagt at butikkene selger til 1000% avanse (slik som mye av bransjen som selger klær har.. noen av de i hvert fall)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår