bcrazy Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 Hei har en 244 med en b19a motor. Den har gått 174.000. Etter at motoren har gått på tomgang en stund begynner det å skrangle noe voldsomt. Har sjekket at det ikke er noe løst på eksosen. Høres ut som det kommer fra inni motoren. Når motoren belastes forsvinner lyden. Det høres på en måte ut som tenningsbank. Når jeg legger meg under bilen kan det høres ut som det kommer fra clutch huset. Kan det være utløserlageret? Lyden er den samme enten bilen står i fri eller om jeg har clutchen inne og bilen står i gir. Har også lurt på om det kan komme fra noe "løst" i topplokket, men lyden kommer fra lenger ned i motoren. Dersom det hadde vært en stempelpinne el.l ville vel lyden har forværret seg ved belastning? trenger råd! Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by bcrazy Hei har en 244 med en b19a motor. Den har gått 174.000. Etter at motoren har gått på tomgang en stund begynner det å skrangle noe voldsomt. Har sjekket at det ikke er noe løst på eksosen. Høres ut som det kommer fra inni motoren. Når motoren belastes forsvinner lyden. Det høres på en måte ut som tenningsbank. Når jeg legger meg under bilen kan det høres ut som det kommer fra clutch huset. Kan det være utløserlageret? Lyden er den samme enten bilen står i fri eller om jeg har clutchen inne og bilen står i gir. Har også lurt på om det kan komme fra noe "løst" i topplokket, men lyden kommer fra lenger ned i motoren. Dersom det hadde vært en stempelpinne el.l ville vel lyden har forværret seg ved belastning? trenger råd! Jeg har samme greiene når min b19a er kald. Jeg tror det er giroverføringen, siden jeg kan høre at det "klakker" i den, om jeg bøyer meg under bilen. det ser ut som overføringen har en stor gummi foring, eller kloss.. Jeg har aldri mekket noe særlig, så jeg vet ikke helt. men jeg tror min gummi foring til giroverføringen er litt utgiret, og at den derfor sier klakk klakk, når den treffer "endeveggene" til overføringen.. dvs de veggene man vanligvis treffer om man flytter giren helt til en av sidene. sjekk hva tomgangs turtall du har, det kan gjerne hjelpe å øke dette, om det er for lavt. når jeg tok mitt på ca. 1000rpm, forsvant klakkingen. dette er bare midlertidlig løsning, til jeg får byttet ut motor/gir med noe som ikke bruker så mye olje/bensin. jeg venter bare på en bra motor som ikke koster mye mer enn bilen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.