Gå til innhold

Bilen har vært rar...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Halla...

 

Har hatt noen rare lyder, bilen har gått litt dårligere osv de siste dagene, jeg fant fort ut hvorfor istad :)

 

Sånn skal alså ikke støtstanga se ut :)

 

sttstag.jpg

 

Så den gikk bare på 7 sylindre....

 

Ikke rart jeg syntes den var rar...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har flaks må man si!

Men så kjører du vel ikke så pent heller? :p

 

Jo, kjører ganske pent nå, bruker den faktisk nesten ikke fordi jeg har akkurat kjøpt meg en arbeidsbil/vanligbil jeg bruker :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...

 

Har hatt noen rare lyder, bilen har gått litt dårligere osv de siste dagene, jeg fant fort ut hvorfor istad :)

 

Sånn skal alså ikke støtstanga se ut :)

 

sttstag.jpg

 

Så den gikk bare på 7 sylindre....

 

Ikke rart jeg syntes den var rar...

 

Det der har jeg gjort flere ganger:hammer

Den ene gangen du satt på med T/Aen så var 2 støtstenger bøyd :P

 

Bare å bytte ut de orginale støtstenge med noe som tåler juling. Har vell klart å knust et par vipearmer også på min bil.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg gjort flere ganger:hammer

Den ene gangen du satt på med T/Aen så var 2 støtstenger bøyd :P

 

Bare å bytte ut de orginale støtstenge med noe som tåler juling. Har vell klart å knust et par vipearmer også på min bil.

 

Jau jau, det husker jeg...:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det rare her nå er at festet der men setter vippearmen og skrur den fast hadde knekt, alså der gjengene er... det er igrunn ikke så stort problem fordi det koster vel ikke 100 kr tilsammen engang...

 

MEN, hvorfor har dette skjedd ? Har ikke kjørt hardt, har vel ikke kjørt mer enn 1000 med bilen siden oppbygginga ifjor, og da var alt slik byttet...:S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vipearmsboltene og støtstenger bøyes kan ofte være feil i geometrien. Hvis ikke støtstengene er riktig lengde vill vipearmen bomme på ventilen.

 

Er dette de gammle støtstengene dine eller ble det instalert nye når motoren ble overhalt?

 

Ble alt byttet, trodde det var en overhaling med kun borring + nye stempel :/

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller feil ventil fjær trykk som fører til ventil flyt sammen med orginale støt stenger og vipper som ikke tåler en dritt.

 

Crom molly støtstenger og rulle vipper så raser motore skikkelig når ventil flyten kommer...

 

Husk de fleste v8 er ikke laga for over 5800rpm selv om 302 lett varver 7000rpm så hvilket fjær trykk har du?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vipearmsboltene og støtstenger bøyes kan ofte være feil i geometrien. Hvis ikke støtstengene er riktig lengde vill vipearmen bomme på ventilen.

 

Er dette de gammle støtstengene dine eller ble det instalert nye når motoren ble overhalt?

 

Ble alt byttet, trodde det var en overhaling med kun borring + nye stempel :/

 

Halla...

 

Alt ble byttet... til og med boltene i toppen som holder ventilarmen :)

 

Dem gjorde jo en bra jobb da ! (jævli ironi) doh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller feil ventil fjær trykk som fører til ventil flyt sammen med orginale støt stenger og vipper som ikke tåler en dritt.

 

Crom molly støtstenger og rulle vipper så raser motore skikkelig når ventil flyten kommer...

 

Husk de fleste v8 er ikke laga for over 5800rpm selv om 302 lett varver 7000rpm så hvilket fjær trykk har du?

 

Era

 

Er litt usikker, kan 110-120 lbs stemme ? Er Edelbrock sure set valves eller noe, husker ikke...

 

Bilen går nå igjen da, fiksa den opp nå akkurat, virker som vippearmen her kanskje dunket borti bolten og gitt den en liten knekk....:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hva tror dere jeg kunne fått for bilen som den står nå ?

 

Clutchen er litt for svak, litt uling i bakakselen som ikke er farlig

Toppakning har gått tror jeg, og en vippearm har knekt...

 

Hva tror dere ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa akkurat 2 slike på guttungen sin Mustang 2 1978 modell der er det jusrings skruen på vipparmen som skrur seg opp da det ikke er kontra mutter på denne. Løsningen er loctite i vårt tilfelle. Begge stengene jeg skiftet hadde stuket seg nede mot løfteren og mistet kula, fant dem heldig vis uten og demontere mere enn toppdekselet. de var ca 2 cm kortere enn de skulle være. Begge va heldig vis innsug så da ble det ingen andre skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa akkurat 2 slike på guttungen sin Mustang 2 1978 modell der er det jusrings skruen på vipparmen som skrur seg opp da det ikke er kontra mutter på denne. Løsningen er loctite i vårt tilfelle. Begge stengene jeg skiftet hadde stuket seg nede mot løfteren og mistet kula, fant dem heldig vis uten og demontere mere enn toppdekselet. de var ca 2 cm kortere enn de skulle være. Begge va heldig vis innsug så da ble det ingen andre skader.

 

Jeg tror jeg fant ut idag, ene ventilen har låst seg og dunket i stempelet. Så dem som fikset motoren min satt vel sikkert på orginale vippefjærer eller noe :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår