Volvo245TIC Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Har en 82- mod 305 som jeg akkurat har satt i en volvo. Problemet er at den ikke har oljetrykk... Hadde trykk første gang jeg starta den men i dag var det ingenting! Hva kan være galt? Noen som kan si meg om det tar veldig lang tid før det kommer oljetrykk etter start av denne motoren?? Tør ikke la den svive så lenge av gangen... Og hva er normalt oljetrykk på tomgang rett etter start? Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Heisann... Jeg tror at normalt trykk skal være 2-3 bar på tomgang, oljepumpa har kanskje tatt kvelden ? Trykket skal være der med engang... Mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Heisann... Jeg tror at normalt trykk skal være 2-3 bar på tomgang, oljepumpa har kanskje tatt kvelden ? Trykket skal være der med engang... Mvh Huff.. Er redd for det jeg også... :( Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 slip ned bunnpana å ta den ut! ikke MYE annet det kan være Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Har ikke sjekka med en annen måler da? Kan jo faktisk være den som er def. Eller muligen giveren også. Men ellers må du jo bare ta det ut til inspeksjon, lykke til. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Skru av et ventildeksel, kommer det ikke olje ut at støtstengene/vippearmene, så har du ikke trykk, det er vel enkleste måten og se om det er giver eller noe annet som ikke funker. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ta ut fordeleren og kjør oljepumpen med en elektrisk drill. Det finnes spesialverktøy for nettop dette, men du kan også lage deg verktøy relativt enkelt.Når du tar ut fordeleren ser du at sporet i oljepumpen ser ut omtrent som et flatt skrujern. Du merker fort om du får motstand i drillen. Hvis motoren har stått i ro lenge eller pumpen er tørr må du ofte ha litt turtall før den kommer i gang. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Skrudde ut hele skiten i dag! Fant ut at det var ventilen som skal åpne ved for høyt trykk som sto åpen hele tia... fjæra var for slapp... Så da slang jeg inn ei ny pumpe som virket mye bedre, skal teste i morra, men tror det funker nå! takk for svar :D Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.