Böhser Onkäl Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Selve bakstillinga er uinteressant, men ofte er det enkleste å ta med hele greia hjem. Der kan du i ro og mak demontere bitene som er interessante med mindre sjanse for å miste noe, samt at det forhåpentligvis går så kort tid fra du demonterer til du monterer dem at du husker monteringsrekkefølgen. Du trenger spindlene/akseltappene, sadlene (kalipperbrakettene), kalipperne, samt at du må kappe av festeøyet der slangen som går inn i kalipperen er kobla til bremserøret på bakstillingen. Ofte er det lurt å demontere en side av gangen. Da kan du bruke den ikke-demonterte sida som "monteringsanvisning" når du skal montere dette på Einser-bakstillingen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 böhser! Men det er sikkert jeg kan bruke den tpe skiver bremser bak ?? Jeg orker ikke demontere noe jeg ikke får bruk for! Kan jeg ta bremsekraft forsterkeren fra denne bilen og ??? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 begynn å skru.. ser rett ut de der, er vel den mest rusta bak akslingen eg har sett i mitt liv men, hehe. hva må du ut med for hele dritten? er bare å handle inn nye skiver, hjullager, klosser og wire og bremserør så er du vel i boks! få glassblåst og lakkert calipperene så blir det good. holder på med det samme selv, har bare montert en side. (jobber natt) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 hvor fikk du tak i rocco bremsewire ??? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 ang den lasteventilen, kan jeg ta lasteventil fra andre golfer ? golf 2 for eksempel, for jeg ser på http://www.gedsted-autoophug.dk så ligger det en haug med lasteventiler for sallg ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 böhser! Men det er sikkert jeg kan bruke den tpe skiver bremser bak ?? Jeg orker ikke demontere noe jeg ikke får bruk for! Kan jeg ta bremsekraft forsterkeren fra denne bilen og ??? Alle festedelene er like, enten du henter de fra en G2 eller en 35i, så det er ikke noe tema. Om bremsekraftforsterkeren passer aner jeg ikke, ettersom jeg ikke har noen erfaring med dette så langt. Men jeg kan tenke meg at det er ulik vandring på stanga til bkf. og stempelet i hovedbremsesylinderen du har. Mulig det kan funke om du bruker hovedbremsesylinderen fra Passaten også, men det må nesten bare prøves. Mulig Polo Classic veit noe om dette, ettersom han har fomla mer med ulike bremsesammensetninger på Poloen sin enn jeg har på Einser. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 hvor fikk du tak i rocco bremsewire ??? eg kjøpte orginale til cocco med skiver Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 ang den lasteventilen, kan jeg ta lasteventil fra andre golfer ? golf 2 for eksempel, for jeg ser på http://www.gedsted-autoophug.dk så ligger det en haug med lasteventiler for sallg ?? Den eneste som er bolt on er den fra Einser GTI/Jetta/automat. Et meget godt alternativ er å bruke strupeventilene fra Rocco 16V. Disse sitter på rørene til de bakre kretser rett etter hovedbremsesylinderen i motorrommet. Brekkwire til Rocco 16V kjøpes hos Møller, med klubbrabatt, naturligvism'm Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Jeg er veldig i tvil hva jeg egentlig trenger til denne operasjonen ? Kan du i detalj forklare meg hva jeg trenger böhser ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg er veldig i tvil hva jeg egentlig trenger til denne operasjonen ? Kan du i detalj forklare meg hva jeg trenger böhser ?? kort å godt skiver, spindler, calippere, wire fra rocco 16v, evt nye slanger rør....... i tillegg kommer evt lasteventil, klosser, skiver å sef verktøy. å husk å slipe bor litt på aksl som sagt tidl i tråden, da det kan være nødv for å få i bolten. dag a Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg er veldig i tvil hva jeg egentlig trenger til denne operasjonen ? Kan du i detalj forklare meg hva jeg trenger böhser ?? - En komplett bakstilling fra en hvilken som helst forhjulsdreven VAG med skiver bak. Hjemme demonterer du i ro og mak KALIPPERNE, SADLENE OG AKSELTAPPENE. - Skiver, hjullager, brekkwirer og belegg kjøpes nytt. Kjøp til Scirocco 16V. - Lasteventil: Her har du TO ALTERNATIVER: ALTERNATIV 1) MONTER LASTEVENTIL BAK FRA EINSER. GOLF 1 GTI, ALLE JETTA 1 OG GOLF 1 MED AUTOMAT HADDE DETTE. ALTERNATIV 2) MONTER STRUPEVENTILER FRA ROCCO 2 16V PÅ BREMSERØRENE TIL DE BAKRE KRETSER. DISSE MONTERES I MOTORROMMET. Dette er deler som jeg vil anta er umulig å få tak i brukt, så her må du handle nye deler (strupeventilløsningen). Begge alternativer krever bruk av dobbeltkoningsverktøy! - I tillegg trengs en 9" bremsekraftforsterker fra Golf 1 GTI. Håper det går tydeligere fram hva som trengs av biter nå. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Se der ja.. Det er skikkelig oversikt, så kan jeg enkelt se hva jeg evt, har og ikke har! Hjertelig takk böhser! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 bruk de store tromlene fra nyere caddy dere.. med skiver bak får dere det vanlige problemet med at bilen låser bak lenge før fremme... uansett hvordan dere justerer bremselasteventilen.. Noe skikkelig drit på bane... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ringte til min lokale vw dealer, de hadde ikke hørt om strupeventil ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ringte til min lokale vw dealer, de hadde ikke hørt om strupeventil ?? Da bør de se på bildet av bremessystemet til Scirocco 2 16V. Golf Cab modellår fom. 1984 hadde også en lignende løsning. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.