Gå til innhold

Turbo havari??????

Ranger emnet

240Rallye

Anbefalte innlegg

Jeg driver å bygger en 242 turbo. Har satt i motor å alt å prøve startet den. Men har tatt ett nærmere syn på turbo`n min på innsugs delen..

Jeg syns ikke den ser noe fin ut...

Hva syns dere... ?

Har noen en turbo til overs? Motoren er en original b230et,88mod.

uglyyturbo.jpg[/img]

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvem har en turbo tilsalgs i god stand. ???

anbefaler deg å snakke med Iglebækk Bildelimport på sørlandet angående Turboer. Han får tak i det meste..helt splitter nye t19 og 15-turboer og til ca 7500,- ink mva.

Da får du hvertfal noe i god stand... for å si det slik! ;) eneste er jo om det er økonomi-trimming, da skjønner jeg at du vil ha en brukt en. Dog, duha Garett-turbo, ellers passer ikke trykk og returen på olja ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er original turbo ja, er ET turbo`n å FT turbo`n lik a? Har en FK turbo men den er mindre....

Er alt likt på de turbo`ne evnt?

Er lærling så har nok med utgifter om dagen egentlig :(

De er levert med forskjellige turboer ja. ET-motoren kom vel kun med Garret T3-turbo... FT kom både med Garrett (T25?) og Mitsubishi (tidlig Td04-13C), men disse er mindere enn ET sin T3-turbo.

Forskjellen ligger Mellom Garret og Mitsubishi... oljetrykks-rørene er forskjellige, og må legge til at de fleste Turbomotorer fra Volvo kom med vannkjøling etterhvert... må selvsagt ikke brukes.

FT-turboene har en raskere spool-up enn T3-turboen, men lader og leverer ikke like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da vil jeg helst ha tak i en original turbo.. :) får prøve med den turbo`n jeg har etterhvert å se åssen det går. Snart ferdig i motor rom. Bare utvendig, innvendig å sperre som er igjen egentlig :)

r-sport baksete trekk til 244/242 ønskes kjøpt forresten..

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da vil jeg helst ha tak i en original turbo.. :) får prøve med den turbo`n jeg har etterhvert å se åssen det går. Snart ferdig i motor rom. Bare utvendig, innvendig å sperre som er igjen egentlig :)

r-sport baksete trekk til 244/242 ønskes kjøpt forresten..

lykke til sier jeg bare :op hehe, den impelleren der ser helt forferdelig ut... blir garantert ubalanse i turboen, og vips har du turbo(og kanskje motor)-havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider