Gå til innhold

Turbo havari??????

Ranger emnet


240Rallye

Anbefalte innlegg

Jeg driver å bygger en 242 turbo. Har satt i motor å alt å prøve startet den. Men har tatt ett nærmere syn på turbo`n min på innsugs delen..

Jeg syns ikke den ser noe fin ut...

Hva syns dere... ?

Har noen en turbo til overs? Motoren er en original b230et,88mod.

 

uglyyturbo.jpg[/img]

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvem har en turbo tilsalgs i god stand. ???

 

anbefaler deg å snakke med Iglebækk Bildelimport på sørlandet angående Turboer. Han får tak i det meste..helt splitter nye t19 og 15-turboer og til ca 7500,- ink mva.

Da får du hvertfal noe i god stand... for å si det slik! ;) eneste er jo om det er økonomi-trimming, da skjønner jeg at du vil ha en brukt en. Dog, duha Garett-turbo, ellers passer ikke trykk og returen på olja ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er original turbo ja, er ET turbo`n å FT turbo`n lik a? Har en FK turbo men den er mindre....

Er alt likt på de turbo`ne evnt?

Er lærling så har nok med utgifter om dagen egentlig :(

 

De er levert med forskjellige turboer ja. ET-motoren kom vel kun med Garret T3-turbo... FT kom både med Garrett (T25?) og Mitsubishi (tidlig Td04-13C), men disse er mindere enn ET sin T3-turbo.

Forskjellen ligger Mellom Garret og Mitsubishi... oljetrykks-rørene er forskjellige, og må legge til at de fleste Turbomotorer fra Volvo kom med vannkjøling etterhvert... må selvsagt ikke brukes.

 

FT-turboene har en raskere spool-up enn T3-turboen, men lader og leverer ikke like mye.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da vil jeg helst ha tak i en original turbo.. :) får prøve med den turbo`n jeg har etterhvert å se åssen det går. Snart ferdig i motor rom. Bare utvendig, innvendig å sperre som er igjen egentlig :)

r-sport baksete trekk til 244/242 ønskes kjøpt forresten..

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da vil jeg helst ha tak i en original turbo.. :) får prøve med den turbo`n jeg har etterhvert å se åssen det går. Snart ferdig i motor rom. Bare utvendig, innvendig å sperre som er igjen egentlig :)

r-sport baksete trekk til 244/242 ønskes kjøpt forresten..

 

lykke til sier jeg bare :op hehe, den impelleren der ser helt forferdelig ut... blir garantert ubalanse i turboen, og vips har du turbo(og kanskje motor)-havari.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår