oWe Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Oppdaget istad at turbotrykket er helt borte på min 1,9 TDI. Stoppa på Statoil i Hamar og tok en kjapp titt. Virket som om alle vakumslanger o.l. satt som de skulle. Noen som kan hjelpe meg?:confused: Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Ikke for å ødelegge, men har golfen min hos møller nå, hvor de mistenker feil med turboen.. Hvordan oppdaget du det?? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWe Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Merka det ved at bilen går sinnsykt dårlig. Må piske den ganske mye for å kunne akselerere. Og når jeg står rolig og ruser motoren forsiktig, kommer ikke det lille suset fra turboen. Klarer såvidt å holde 80km/t på 6. gir. Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 jepp... samme som min Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWe Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Kikka så vidt på det igår. Har en en liten mistanke om at det er en vakumlekasje en eller anna plass. Men pokker ass.. Hør fra deg når du får tilbake din da. Passer lommeboka mi sinnsykt dårlig det her nå ass... :( Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jepp, var nok mest sansynlig vakumlekasje her. "brest i plastslange fra vakumpumpe til bremsekraftforsterker" Dette ville nok gi den nok falskluft til å streike... De skulle bestille ny slange.. Noen som kan si meg om det er mye stress å bytte denne selv? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Ladetrykket mitt ble borte på GTIen min, det var så enkelt som en ledning som hadde røket i pluggen til N75J ventilen som sitter rett oppe ved dumpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWe Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jepp, var nok mest sansynlig vakumlekasje her. "brest i plastslange fra vakumpumpe til bremsekraftforsterker" Dette ville nok gi den nok falskluft til å streike... De skulle bestille ny slange.. Noen som kan si meg om det er mye stress å bytte denne selv? Ga de deg no prisoverslag på reperasjonen ell? Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 OWE, har du 115HK utgaven??? Min er like ens til tider. Da jeg kjøpte den var luftmassemåleren gåen, da var den DØD!!! dro ikke i det heletatt. Nå er det avogtil slik att hvis jeg kjører hardt (bånn padal opp en lang motbakke i 6gir ca 130km/h) da dør den, den slutter plutselgi å dra. men min våkner til liv igjen hvis jeg slår av tenniga og starter den igjen, da går den som om ingenting har skjedd. Jeg kjørte vag-com, der står det (fritt oversatt) For mye eller for lite Ladetrykk, sammen med en feil kode. tok den med til møller, der sa dei att det kunne være mye, SPREKK I EN SLANGEN, feil ved noen følere,+++ Dei hadde hatt inne en bil med samme problem og dei hadde brukt lang tid på å finne ut hva feilen var. Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWe Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jeg har 115hk utgaven ja. Kunne kanskje kommet en tur over dammen og lest av feil kanskje? Min er ikke som din. Min er helt dau. Drar ikke i det hele tatt. Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Til alle dere med problemer med turbotrykk... Kan nesten garrantere at det er feil på vacumet, evnt en slange eller trykkregulator. Har lekt meg masse med styring av turboen i bilen min og lært med en del om dette, ikke noe problem å lure elektronikken her.. hehe Setter man fullt vacum på slangen til wastegaten, vil man få fullt turbotrykk, altså turboen din vil bare fortsette å lade til trykkføleren gir beskjed til hjernen om at noe er feil, og bilen vil da gå i nødmodus. dette vil også gjelde hvis trykk-justeringen er defekt. Regner med at dette er problemet til Merog(trykkregulatoren). Hvis vacumslangen er sprukket, eller er annen lekasje, vil dette ha motsatt virkning, altså nesten null turbotrykk, eller sent turbotrykk. Med mindre det finnes en feil i systemet ditt, som gjør at den går i nødmodus hele tiden. Dette vil da gjelde for deg oWe... men er lett å teste dette da... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Forresten.. denne slangen mellom vacum-pumpe og bremsekraftforsterker koster ikke stort... har byttet denne selv siden min sprakk...tror jeg ga en 170 kr el noe.. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWe Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lett å teste? Selv for en IT-konsulent med Biltema-verktøy? :p hehe Siter oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry Volvo V70 2,4 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Takk for forslag til feil, :) Hvor mye koster den dere trykkregulatoren da? (Sikkert ikke billig) Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lett å teste litt ja... hmmm... er ikke sikker på hvor mye en slik regulator koster... men det du evnt kan gjøre, er å bytte den med den som styrer EGR-ventilen (sitter til venstre for trykkregulator), siden disse er like... (hvis jeg ikke husker feil og driter litt i skoen min nå) :) er sikkert ikke billig, som du sier... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.