Gå til innhold

** Forsikrings-tråden **

Ranger emnet


cj2002

Anbefalte innlegg

hvis han forsikrer en bil for meg på seg. å får en startbonus på 50%? på denne bilen jeg bruker. å jeg skulle bulke den. vil han da tape bonus på den andre bilen. ell bare på denne?

 

Nei, bonusen beregnes pr bil. Du kan bytte bonus mellom bilene, hvis du vil det. Hvis du har en sliten Volvo 240 med 70% bonus, så kan du sette denne bonusen på nybilen, og gi Volvoen 50% (som nybilen fikk).

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har malus og du ikke har forsikring i 3 år? forsvinner ikke denne da? Siden hvis du har bonus og du ikke har bil innen ei gitt tid så mister man jo bonusen? Det har jeg alltid lurt på.

 

Og ja. at visse modeller er dyrere å forsikre enn andre er jeg et godt bevis på.

 

Passat 1.8T 150 hk bensin- 6600 i året

Passat 1.9TDI 110 hk diesel 7600 i året.

 

et annet tips er å melde dere i en organisasjon. Bondelaget f.eks 355 kr året og du har 20% på bilen (Merk hvis du eier et småbruk må du betale etter størrelse og etc)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjører en bil forsikret på foreldre, den er ikke forsikret for brukere under 28\30 år, men blir likevel brukt av personer langt under denne alderen. I forsikringsavtalen står det satser på økt egenandel dersom man bryter denne aldersgrensen. Vil det få andre konsekvenser om man kræsjer, regress el? Forutsatt at det ikke er andre omstendigheter ved ulykken som gir grunn til regresskrav.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for ett av de andre selskapene her på bjerget, så kan jo svare litt jeg også :)

 

Stereoanlegg i bil:

 

Ettermontert utstyr i bil kan ikke forsikres for mer enn 50% av bilens markedspris. Med andre ord, har du bil til 100 000 kr, kan du tilleggsforsikre for inntil 50 000 kr om selskapet har en såpass høy tilleggsdekning.

 

Ung bruker på bil forsikret uten :

 

Konsekvensen er forhøyet egenandel, kommer litt ann på hvor mann er forsikret, men er vell "standard" med at e.a økes med 6000 kr.

 

Foreldet bonus/malus:

 

Er standard det, etter tre år er bonus/malus foreldet og du starter på nytt igjen.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli litt oppgitt over Gjensidige egentlig etter en forsikringssak som jeg har gående som oppsto 6. april i fjor.

Fortsatt ikke blitt ferdig med (grunnet uenighet med motparten sitt selskap).

Gjensidige FORESLO for meg å bruke forsikringen i stedenfor å betale selv da det ville bli mer "lønnsomt" for meg å gå ned til malus 10%.

De glemte derimot å regne med alle de pengene som jeg må betale ekstra for å tjene meg opp til 20% igjen, så alt i alt så ble det en del dyrere om jeg hadde brukt forsikringa, ikke et bra råd med andre ord.

 

Du kan kanskje svare meg på et spørsmål:

Jeg har vært innblandet i en sak hvor vi ikke er enig med motparten.

Jeg mener at motparten prøver å lure til seg mer enn han skal ha og vi har hatt 3 takstmenn på saken osv.

Taktsmennene hos mitt selskap (Gjensidige) og takstmannen i det andre selskapet er enig med meg!... ja, takstmannen i motpartens selskap er enig med meg...

Heldigvis så er også Gjensidige enige med meg og har sendt mange brev til motpartens selskap om at de ikke aksepterer kravet, dog ikke fått noe svar.

 

Jeg vet ikke hvordan det ligger ann nå for jeg hører jo aldri noe fra Gjensidige, men, selvom jeg fikk et brev om at de skulle ta kontakt når de hørte noe mer... Hvis det når blir sånn at motpartens selskap står på sitt, selvom Gjensidige støtter meg og ikke aksepterer kravet (og jeg har motpartens takstmann på min side), hva skjer da?

Dette er forholdsvis sure penger om jeg må betale da jeg mener at det er ugler i mosen her (skal ikke gå mer inn på det). Men som sagt... dette er penger som jeg har holdt av fra jeg fikk kravet og klaget på det, og holder fortsatt på de. Tørr jo ikke å bruke penger som KANSKJE ikke er mine...

Har også vært en etterforsker på saken som har skrevet en rapport. Hva som står i den vet ikke jeg, men har jeg krav på å kunne få se den rapporten om vi ønsker å ta den videre i en sånn klagenemd eller hva det er?

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vell 10 prosent i året til du treffer 50% så er det et par år før du går opp til 60% Så et par år til du treffer 75% etter et par nye år kan du velge bonusfri skade eller å gå opp til 100% etter et par år til så kan du treffe 100% med bonusfri skade. Såvidt jeg har tolket det riktig, men det får de som jobber i bransjen si litt mer om :)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du opptjener 10% i året. Startbonus er 20%, eller 50% på bil nr 2 om du har høyere bonus fra tidligere.

 

Dvs, du tjener da 10% i året fram til 70%, kjører skadefritt i fem år og øker da til 75%, og kjører der skadefritt i fem år og får ingen bonustap ved første skaden. Vesta har f.eks mulighet til opprykk til 80% bonus, men da mister du bonus ved første skaden, med andre ord du blir satt 10 år ++ tilbake i tid.

 

75 - 6 år eller mer er toppbonus i If, Gjensidige, Trygg Hansa, mens Vesta opprerer med toppbonus på 80%, eller 75% mer enn 6 år uten bonustap første skade. (Valgfritt)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår