maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 en slik btr har jeg liggende til overs.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Slike ting kjøper jeg heller Wetterhus eller Forzaa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Slike ting kjøper jeg heller Wetterhus eller Forzaa er de rimelige? Har ikke råd til VS-motor priser ass...hehe :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 malpassi har feks en egen side der du kan kjøpe da Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 er de rimelige? Har ikke råd til VS-motor priser ass...hehe :op Greie priser ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 jeg har en så og si ubrukt progressiv btr 1,4:1 malpassi. passer rett på fuelrailen 1000,- så går den.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 jeg har en så og si ubrukt progressiv btr 1,4:1 malpassi. passer rett på fuelrailen 1000,- så går den.. 1,4:1... blir det ganske rik blanding eller..?? må komme gjennom EU til høsten og ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 1,4:1... blir det ganske rik blanding eller..?? må komme gjennom EU til høsten og ;) Det er jo justerbart grunntrykk, og så lenge du ikke har turbotrykk så oppfører den seg som en orginal (så lenge du kjører med samme grunntrykk). 1,4:1 betyr at den øker bensintrykket med 1,4 ganger ladetrykket (40%) 1,4:1 er i det meste laget, det blir en svært feit blanding når ladetrykket kommer og du kan risikere at den begynner å fuske, jeg ville gått for 1,2:1. Misab i sverige har som passer rett på fuelrailen både 1,2 og 1,4:1 Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Det er jo justerbart grunntrykk, og så lenge du ikke har turbotrykk så oppfører den seg som en orginal (så lenge du kjører med samme grunntrykk). 1,4:1 betyr at den øker bensintrykket med 1,4 ganger ladetrykket (40%) 1,4:1 er i det meste laget, det blir en svært feit blanding når ladetrykket kommer og du kan risikere at den begynner å fuske, jeg ville gått for 1,2:1. Misab i sverige har som passer rett på fuelrailen både 1,2 og 1,4:1 Mvh Grunntrykk.... kan du utdype det litt mer? Kjører ikke Orginaltrykk liksom... :) takk for opplysende svar! :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Grunntrykk.... kan du utdype det litt mer? Kjører ikke Orginaltrykk liksom... :)takk for opplysende svar! :) Det er det trykket som ligger over dysene til en hver tid. F.eks: -Tomgang: Da er det ca -0,5Bar i innsuget, og dysene ligger 3bar over det. -0,5Bar + 3Bar = 2,5Bar Dette er i forhold til atmosfær trykket. (Det du fysisk måler hvis du har uttak på fuelrailen. -Ved liten belastning på en turbo (Eller fullt belastning på en suge motor): 0bar i innsuget + 3bar over dysene. 0 + 3 = 3bar. -Ved overtrykk i innsuget (gjelder kun motorer med overlading som turbo/kompressor): 1bar i innsuget + 3bar over dysene = 4bar i bensintrykk. Grunntrykket stilles ved at du måler bensintrykket på fuelrailen eller på slangen fra bensinpumpa og fram, samtidig som du tar av den lille slangen som går fra BTR til innsuget da får du avlesning på grunntrykket. Grunntrykket er nemlig justerbart på de fleste ettermarkeds BTR'ene. Håper dette ga ett litt mer utfyllende svar. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Det er det trykket som ligger over dysene til en hver tid. F.eks: -Tomgang: Da er det ca -0,5Bar i innsuget, og dysene ligger 3bar over det. -0,5Bar + 3Bar = 2,5Bar Dette er i forhold til atmosfær trykket. (Det du fysisk måler hvis du har uttak på fuelrailen. -Ved liten belastning på en turbo (Eller fullt belastning på en suge motor): 0bar i innsuget + 3bar over dysene. 0 + 3 = 3bar. -Ved overtrykk i innsuget (gjelder kun motorer med overlading som turbo/kompressor): 1bar i innsuget + 3bar over dysene = 4bar i bensintrykk. Grunntrykket stilles ved at du måler bensintrykket på fuelrailen eller på slangen fra bensinpumpa og fram, samtidig som du tar av den lille slangen som går fra BTR til innsuget da får du avlesning på grunntrykket. Grunntrykket er nemlig justerbart på de fleste ettermarkeds BTR'ene. Håper dette ga ett litt mer utfyllende svar. Mvh ahaa! takk for ett kongesvar! :D Vet du hva skal feks grunntrykket skal være på en orginal FT-motor? Mistenker at mitt er litt lunkent... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 3 bar Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 ahaa! takk for ett kongesvar! :D Vet du hva skal feks grunntrykket skal være på en orginal FT-motor? Mistenker at mitt er litt lunkent... :) Bare hyggelig :) Som 240 V8 power sier så skal det være 3bar. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Da har jeg bestilt BTR, ble den alu-blå 1:1 regulatoren med Manometer fra Kimmit Sport, kommer tilbake med resultatet. Takker for alle tips og svar! :) Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 hei! Lovet en tilbakemelding på BTR'en... Alle som er interessert i en tilbakemelding på Kimmt Sport sin BTR, kan kikke innom denne siden! Montert i min Volvo 740 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96530&page=17 Mvh Lars Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.