Gå til innhold

Vann i tanken?

Ranger emnet


Krizmeister

Anbefalte innlegg

Hei, har store misstanker om at jeg har store mengder vann i bensintanken.

Har en 91mod VW Jetta 1.8GL

Problemet startet for et par uker siden, et par dager etter at jeg fylte på JET i moss.

Hadde ca. en kvart tank igjen, og bilen dør ut. Hadde på kondensfjerner for hadde i grunn gått å venta på at det skulle dukke opp. Men det ble bare verre og verre ettersom jeg kjørte. Fylte full tank på bilen og problemet forsvant. har byttet fordeler lokk, coil og sjekka litt annet(før jeg fikk mistanker om vann). Har vært bra helt til idag når bensinnåla nærmet seg en halv tank igjen. Fylte den full for å komme meg hjem, fylte 35liter..har 55liters tank dvs jeg hadde 20liter igjen.

 

Kan dette være noe annet? Har noen i tilfelle noen tips hvordan jeg blir kvitt det? Kunne tenkt meg å slippe å tømme tanken, men det er kanskje ikke noe annet å gjøre. Takker uansett for svar.

Hilsen Fortvilet Moss-Sarpsborg pendler..

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om våren når det er store temperaturforskjeller mellom natt og dag, kan det dannes en del kondens i en tom bensintank.

 

Fyller du på kondensfjerner vil bensinen blande seg med vannet og alt annet skit du har i tanken. Dette blir så dradd gjennom rør, slanger og filter.

 

Jeg ville prøvd å bytte drivstoff-filteret.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo hva kondens er og hvordan det dannes, men er det større mengder vann klarer vell ikke en kondensfjerner ta dette..

 

Den størrste forekomsten av kondens kommer jo fra tanken på bensinstasjonen og ikke fra bilen... Har på følesen at vi snakker en del vann her og ikke litt kondens... Har dessuten hatt på kondensfjerner et par ganger!

 

For det kan ikke være bensinpumpa? kan jo bytte drivstoff-filter uansett og se..

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår