DaButcher Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Finnes både 300cc og 337cc på FT. Det jeg mente også. De lysegrønne er vel 337? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 holder på å bygge om f sprutet nå på en b21et motor... er ingen som har noen bokser de har lyst til å selge a.:-P er egentlig det eneste jeg trenger nå... Hva tror dere om dissa a??? no tess eller?? http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=661&zenid=940c3d091aa0cb2b431fc2d3041813a2 Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 holder på å bygge om f sprutet nå på en b21et motor... er ingen som har noen bokser de har lyst til å selge a.:-P er egentlig det eneste jeg trenger nå... Hva tror dere om dissa a??? no tess eller?? http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=661&zenid=940c3d091aa0cb2b431fc2d3041813a2 Har LH 2.4 tennings og bensinboks til B230F fra 1989 motor liggende.. hvis du ikke skal ha turbo-hjerner da :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Skal jeg si min mening, er den beste løsningen å bruke 240 -88/89 og opp med LH2.4 sitt ledningsnett, koble på forboblingsmotstand, og forlenge kabelen til LMM, samt bytte tenning/innsprøytningshjerne. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vikt unna LH2.2 pga. dette er vanskelig å få til å fungere helt 100%, har ikke diagnoseuttak der du kan lese av feilkodene selv, er mindre egnet til mod. og er helt enkelt ett dårligere alternativ. Forkoblingsmotstanden plukker du av en 740/940 med turbo. Har bygd om mange 240 med LH2.4 og de fungerte knallbra. 2stk med LH2.2 som ikke gikk bra i det heletatt... Det er enkelt å se forskjellen på LH2.2 og 2.4 2.2 har triggeren i fordeleren, og 2.4 sitter den i bakkant av blokka mot svinghjulet. NB! Må ikke forveksles med 740 turbo med B230ET som har motronic der det også sitter trigger (2stk) i bakkant av blokka. (Den har en sk "Sving valve" LMM (Bevegelig klaff). Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hei, er ikke noen som har dyser og styrebox til salgs da? Hva mene dåkker med lmm? lambdasonden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hei, er ikke noen som har dyser og styrebox til salgs da? Hva mene dåkker med lmm? lambdasonden? Jeg har bokser, men ikke til turbo.. =/ LMM = LuftMengdeMåler, måler hvor mye luft som kommer inn i motoren(og den mengden luft turboen suger på turbobiler), og beregner bensinmengden dysene skal pøse på etter dette. Denne finnes i to utgaver som GMW sier, en med "glødetråd" med en bestemt indre motstand som blir kjølet ned av lufta som passerer inn i motor/turbo...når glødetråden kjøles ned, endres motstanden, og bensinhjernen oppfatter denne forandringen som at det kommer mer luft inn i motoren, og peiser på med en kalkulert mengde bensin :) Den andre typen er så enkelt som et mekanisk spjeld som beveger seg etter hvor mye luft som passerer, som da endrer motstanden over en spole, også kalkulerer hjernen bensin etter denne verdien. Det var den enkleste måten jeg kunne forklare det på.. .. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 har jo nå to sett med bokser jeg da..!! men trenger de turbo boksene... den formotstanden dere snakker om.. hvordan er det den er kobla opp egentlig..?? bare å spretta opp den pølsa å skjøte på ledningene som går til dysene...?? Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 takker, ja trenger boksene til turbo. ft/fk er vel det samme?? noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 har jo nå to sett med bokser jeg da..!! men trenger de turbo boksene... den formotstanden dere snakker om.. hvordan er det den er kobla opp egentlig..?? bare å spretta opp den pølsa å skjøte på ledningene som går til dysene...?? går en pølse til hver dyse, som du vet... så samles alle i EN pølse litt lenger ned... splitt opp hele denne pølsa, der finner du 4 tynne grå ledninger, som samles i en litt tykkere mener jeg å huske, dette er jordings-ledningen til hver dyse, som samles i et felles jordingspunkt. HER må altså forkoblings-motstanden inn, men selvsagt ikke "inni" pølsa.. forkoblingsmotstanden skal nemlig på venstre forskjerm. Anbefaler deg å titte litt innom prosjekt-tråden min, på side 16 spesielt, der er det bilder av hvordan jeg fiksa forkoblingsmotstanden på Min 740.. ganske lett om du har litt generell elektrokunskaper :) mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 takker, ja trenger boksene til turbo. ft/fk er vel det samme?? noen som vet? Ja, men det finnes flere utgaver, den med 962 til slutt er den beste.... Husker ikke nummeret på tenningshjernen i farten. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ja, men det finnes flere utgaver, den med 962 til slutt er den beste....Husker ikke nummeret på tenningshjernen i farten. Mvh 148 slutter den "vanlige boksen" på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 har kanskje dyser på vei, tenger resten.... ingen som har?? Noen som har bygd om te datasprut å ska selge ft sprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 har kanskje dyser på vei, tenger resten.... ingen som har?? Noen som har bygd om te datasprut å ska selge ft sprut. hva trenger du da? Har egentlig litt av hvert til overs jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 går en pølse til hver dyse, som du vet... så samles alle i EN pølse litt lenger ned... splitt opp hele denne pølsa, der finner du 4 tynne grå ledninger, som samles i en litt tykkere mener jeg å huske, dette er jordings-ledningen til hver dyse, som samles i et felles jordingspunkt. HER må altså forkoblings-motstanden inn, men selvsagt ikke "inni" pølsa.. forkoblingsmotstanden skal nemlig på venstre forskjerm. Anbefaler deg å titte litt innom prosjekt-tråden min, på side 16 spesielt, der er det bilder av hvordan jeg fiksa forkoblingsmotstanden på Min 740.. ganske lett om du har litt generell elektrokunskaper :) mvh på det ene ledningsnettet jeg har er det orange ledninger og grønne\hvite ledninger som går til dysene er det de grønne\hvite som er jordinga da... orker ikke styre å gjøre feil på d ass.. hehe Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 på det ene ledningsnettet jeg har er det orange ledninger og grønne\hvite ledninger som går til dysene er det de grønne\hvite som er jordinga da... orker ikke styre å gjøre feil på d ass.. hehe Det er de orange som skal kobles til formotstanden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.