gaedva75 Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hei, noen som vet om man kan bruke et vanlig f-sprut te turbo bruk? Evt hva bør man gjøre hvis ikke eller e det noe man kan bytte for å få det til å funke... Har ei b230 blokk som e overhalt, der e bare å ta hull til oljeretur og montere inn ft/fk stempler. Noen som har tips....happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 om det er LH2.4 sprut, så tar du hjernene fra ft/fk..om det er 2.2 kan du jo ta hjernene fra 2.2turbobil, men disse er vist vond å få tak i, og 2.2er jo bare et mellomsprut fra motronic til 2.4(ikke spør meg hvorfor eller noe slikt, bare det jeg har hørt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Mann kan vel bruke F-sprut på F.eks FT motor, bare mann kobler formotstand på dysene, og har riktige styre bokser!!!!!!!correct me if Iam wrong Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 F-motorene har ikke forkoblings-motstand, fordi de kjører høyohms-dyser, så det er det minste problemet. Problemet blir derimot at dysene er for små,og du får knapt nok kjørt ladetrykk :) 190cc dyser mener jeg de gule F-dysene er på, mot feks FT og FK sine 320cc :op Hjernene må også byttes selvsagt.. men det er en enkel jobb, gjort på 20 min.. dog koster boksene litt. men, alt er mulig sålenge du har penger! hehe :) Anbefaler deg alikevel å bygge FT eller FK fra bunnen av... med skikkelige råder spesielt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Mann kan vel bruke F-sprut på F.eks FT motor, bare mann kobler formotstand på dysene, og har riktige styre bokser!!!!!!!correct me if Iam wrong Du mener vel: FT hjerne på F ledningsnett, med forkoblingsmotstander? F sprut på FT ledningsnett blir jo litt nedgradering, hehe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ja det er mulig å "bare-settepå-en-turbo" men da må du ha Progresiv BTR og kraftigere dyser. ellers er det som du sa, olje retur. og for all del, kjøp en smal \ bredbånds lamda. sånn at du ser at motoren din har en god blanding, ang effekt du kan dra ut så er jeg mer usikker.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg bygde om F sprutet mitt for et par dager sia. Må skjøte inn formotstander og forlenge kabel til LMM. samt bytte bokser. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ang. dysene så er de henholdsvis 214cc (F) og 337cc (FT/FK) men for all del... hvorfor gidde å legge penger og arbeid i noe som ikke har skikkelig styresystem? håper virkelig at det er chippet FT/FK boks som skal brukes, og ikke bare F bokser... ladetrykk er ikke alt, det er med riktig tenning du plukker hestene. f.eks. MegaSquirt er SKITENKELT å installere på rødmotor. Og bilen går bedre på 0.9 nå enn hva den gikk på 1.1 med chippet motronic... :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Du mener vel:FT hjerne på F ledningsnett, med forkoblingsmotstander? F sprut på FT ledningsnett blir jo litt nedgradering, hehe.. He he....var det som var meningen å skrive, men tror øl boksen stokka om på fingrene mine Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ang. dysene så er de henholdsvis 214cc (F) og 337cc (FT/FK) men for all del... hvorfor gidde å legge penger og arbeid i noe som ikke har skikkelig styresystem? håper virkelig at det er chippet FT/FK boks som skal brukes, og ikke bare F bokser... ladetrykk er ikke alt, det er med riktig tenning du plukker hestene. f.eks. MegaSquirt er SKITENKELT å installere på rødmotor. Og bilen går bedre på 0.9 nå enn hva den gikk på 1.1 med chippet motronic... :) er det ikke to typer grønne dyser til ft/fk? lysegrønn er vel den beste? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 nei bare en type dyser på nyere ft/fk... kan være at de tidlige ft har 300cc dysene som står på 740tic med motronic. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyro_smurf Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Kommer ann på om du har 2.2 eller 2.4 som mange sier. Kommer litt ann på hvorfor du ønsker dette er det bare for å spare penger tror jeg neppe du sparer mye. Men er du interesert i å få det til å virke som en utfordring er det mulig. Hvis du snakker om LH 2.2 ville jeg kikket litt på deler fra saab de har LMM og hjerner til LH 2.2 som er laget for turbo (de skal være lette å få tak i i motsettning til Volvo sine) Dessuten kan du da benytte anledningen til å monteret APC fra samme saab og få ut litt ekstra hester :-) Saabs APC gjør omtrent akkurat det samme som Volvo sitt turbo + sustem gjorde. Siter Pyro_smurf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Ok, takk for mange gode tips. Så det æ treng å gjøre e å få tak på ft/fk dyser, styreboks og montere en formotstand. Hvor ska den formotstand stå? Hvor kjøper man enn sånn? Blir å bygge ferdi blokka først, fordi bilen er i bruk så må prøve å få det gjrt i løpet av ei helg.... Det står en b230f og bilen er en 92 mod. så det ska være LH 2,4 ledningsnett i den. Noen flere tips dere har andgående dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 har du diagnose boksen i motorrommet? nærmest fører døren. formotstaden pleier å bli plassert i venstre forskjerm. fåes på volvo. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Finnes både 300cc og 337cc på FT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg