Gå til innhold

knurrande girkasse

Ranger emnet


rekå

Anbefalte innlegg

eg har ein rekord 2.0 S, med 4 trinns kasse. men i helgå så slo girkassen seg vrang og nå nekte den å gå i revers. eg må bruka rå makt for å pressa den inn i gir, og som oftast så hoppe den ut av gir så snart eg rygge.

Er det noken som har opplevd det sama og veit korleis det kan fiksast? må eg bytte heile girkassen, og er det evt. noken som har ei ekstra girkasse liggande i så tilfelle?

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
eg har ein rekord 2.0 S, med 4 trinns kasse. men i helgå så slo girkassen seg vrang og nå nekte den å gå i revers. eg må bruka rå makt for å pressa den inn i gir, og som oftast så hoppe den ut av gir så snart eg rygge.

Er det noken som har opplevd det sama og veit korleis det kan fiksast? må eg bytte heile girkassen, og er det evt. noken som har ei ekstra girkasse liggande i så tilfelle?

 

takker for svar!

 

Hei, har kasse liggjande, pris 500kr.

 

 

mvh hetlodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

nå har girkassen plutselig fonne ut at de e kjekkare å fungera! va ute og kjørte ein dag, og då forsvant andra giret og doh , men itte ett par dagar så kom ting på plass sånn som det ska ver, så både reversen og andra giret funka knall igjen!

Opel power :partyon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den girkassen din e genial sindre.

 

"hmm, tenke tenke, ka gir ska fungera i dag då? 3-4 og revers kanskje? eller kun 1 og 2? hmmm"

 

hehe :P:)

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår