Gå til innhold

forsterkere....høytalere

Ranger emnet

Zievert

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En punch 801 til en power hx2 12" ? Tror den forsterkeren må jobbe litt... en power hx2 vil ha mat... masse mat.. jo mere mat jo mer kontroll.. Jeg hadde før en power 1100a2 (ca. power 1050s i dag) på en power 12" og bassen kjedet seg...

Jeg kjører selv med en power hx2 12" koblet på en bd1501 monoblock. Har seriekoblet spolene og kjører med en 70L tett !! kasse. Det spiller DYPT, jevn frekvenskurve under 63 hz. Skikkelig hifi bass. Skal du råne litt så bygger du en 72l kasse med 2 stk 4" porter på 32cm... Det spiller grisehøyt (hvis du mater den) og dypt.

Lykke til uansett...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

En punch 801 til en power hx2 12" ? Tror den forsterkeren må jobbe litt... en power hx2 vil ha mat... masse mat.. jo mere mat jo mer kontroll.. Jeg hadde før en power 1100a2 (ca. power 1050s i dag) på en power 12" og bassen kjedet seg...

Jeg kjører selv med en power hx2 12" koblet på en bd1501 monoblock. Har seriekoblet spolene og kjører med en 70L tett !! kasse. Det spiller DYPT, jevn frekvenskurve under 63 hz. Skikkelig hifi bass. Skal du råne litt så bygger du en 72l kasse med 2 stk 4" porter på 32cm... Det spiller grisehøyt (hvis du mater den) og dypt.

Lykke til uansett...

70 liters lukket kasse på 1 HX2 12"?!! :D

Nøyaktig dobbelt så stor som anbefalt kasse det jo,

og da spiller den pent mener du? Kunne jeg tenkt meg å høre :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zievert

jøss er den så sulten, hvor mye mat trenger den? å hvalsags forsterkere er best til å drive bassere med

jeg vill ha to av de elemntene...

Grunnen til at den trenger mye mat, ser du ut fra spec'en på den.

Mener å huske den gir 86dB ved 1w/1m. Om det stemmer, så trenger den dobbelt så stor forsterker, for å spille like høyt som en sub på 89dB 1w/m...

Den spiller jævlig godt, ingen tvil om det... Men den krever bare så sinnsykt fet forsterker for å gjøre det.

Men ikke se dere blind på dB/w/m, bare pga dette utsagnet. Noen elementer er oppgitt til 96db 1w/m, uten at de låter noe godt for det. De spiller kanskje høyt på liten effekt, men det behøver ikke nødvendigvis være god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by @lpher

70 liters lukket kasse på 1 HX2 12"?!! :D

Nøyaktig dobbelt så stor som anbefalt kasse det jo,

og da spiller den pent mener du? Kunne jeg tenkt meg å høre :)

@lpher

Spiller ganske "gøy" bass... i siste konkurranse på Rudskogen hadde jeg delt suben til å spille fra 31.5Hz og ned..... og midbassene i døra fra 31.5Hz til 125Hz. Ganske kult oppsett egentlig..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy405GTX

hey.

Har i dag et greit oppsett i bilen med en 12" sub og et 6,5" front system...alt drevet av en firekanals forsterker...men syns det mangler litt i mellomskiktet mellom bass og front....

lurte da på om jeg fikser dette med og sette inn et par 6x9" i hatt hylla og ekstra 2-kanals forsterker???

Hei Tommy.

Hvordan 6.5" sett har du ? Bruker du de delefilterne som følger med frontsettet ?? Hvordan deling har du på 6.5" og på 12" ?

Det kan hende at delefilteret deler 6.5" for høyt slik at du mister endel av de viktige midbass frekvensene i bilen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey rockford.

Har fult mds anlegg:

med da det største front sette de har og det følger med noen enorme delefiltere..som har en -12db dempnings mulighet til diskantene... har ikke delt frekvensen til delefilterne...

subben ligger vel på 80-100hz tenker jeg... litt usikkert..

komp. navn:

12" sub- mds audiophile power 1200?!

front 6.5" - mds Dynamic limited dlc-6

amp-mds amp-4.1 power yter 4x80wrms/4ohm

den er da brokobla til sub så den skal yte 320w max på sub..

go fast go strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider