Bisarre Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by Zievert det var en 2 kanals forsterker det var snakk om ja, en ROCKFORD FOSGATE PUNCH 801S. OK... Så om du kun har et element, så er det absolutt ingen problemer. En spole til hver kanal... Bare pass på koble de riktig vei. For ellers blir det ikke noe lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 En punch 801 til en power hx2 12" ? Tror den forsterkeren må jobbe litt... en power hx2 vil ha mat... masse mat.. jo mere mat jo mer kontroll.. Jeg hadde før en power 1100a2 (ca. power 1050s i dag) på en power 12" og bassen kjedet seg... Jeg kjører selv med en power hx2 12" koblet på en bd1501 monoblock. Har seriekoblet spolene og kjører med en 70L tett !! kasse. Det spiller DYPT, jevn frekvenskurve under 63 hz. Skikkelig hifi bass. Skal du råne litt så bygger du en 72l kasse med 2 stk 4" porter på 32cm... Det spiller grisehøyt (hvis du mater den) og dypt. Lykke til uansett... Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Rockford Seat En punch 801 til en power hx2 12" ? Tror den forsterkeren må jobbe litt... en power hx2 vil ha mat... masse mat.. jo mere mat jo mer kontroll.. Jeg hadde før en power 1100a2 (ca. power 1050s i dag) på en power 12" og bassen kjedet seg... Jeg kjører selv med en power hx2 12" koblet på en bd1501 monoblock. Har seriekoblet spolene og kjører med en 70L tett !! kasse. Det spiller DYPT, jevn frekvenskurve under 63 hz. Skikkelig hifi bass. Skal du råne litt så bygger du en 72l kasse med 2 stk 4" porter på 32cm... Det spiller grisehøyt (hvis du mater den) og dypt. Lykke til uansett... 70 liters lukket kasse på 1 HX2 12"?!! :D Nøyaktig dobbelt så stor som anbefalt kasse det jo, og da spiller den pent mener du? Kunne jeg tenkt meg å høre :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Juni 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 jøss er den så sulten, hvor mye mat trenger den? å hvalsags forsterkere er best til å drive bassere med jeg vill ha to av de elemntene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Zievert jøss er den så sulten, hvor mye mat trenger den? å hvalsags forsterkere er best til å drive bassere med jeg vill ha to av de elemntene... Grunnen til at den trenger mye mat, ser du ut fra spec'en på den. Mener å huske den gir 86dB ved 1w/1m. Om det stemmer, så trenger den dobbelt så stor forsterker, for å spille like høyt som en sub på 89dB 1w/m... Den spiller jævlig godt, ingen tvil om det... Men den krever bare så sinnsykt fet forsterker for å gjøre det. Men ikke se dere blind på dB/w/m, bare pga dette utsagnet. Noen elementer er oppgitt til 96db 1w/m, uten at de låter noe godt for det. De spiller kanskje høyt på liten effekt, men det behøver ikke nødvendigvis være god lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 De sub'ene ville jeg enten gitt en BD-forsterker fra Rockford, eller en Audison mono forsterker... Men det er meg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juni 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2003 Merker som jeg har erfaring med å liker Høytalere: DLS, Focal, Kicker Sub: Rockford, SPL, Kicker Spillere: Clarion, Pioneer Forsterkere: Audison, SPL, DLS, Rockfrod, Kicker Merker som jeg foretrekker :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ridivan Skrevet Juli 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2003 zievert du spør så dumme spørsmål..! såklart er det MTX som er best! resten kan du tenke deg til selv..:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juli 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2003 Originally posted by eforsnes zievert du spør så dumme spørsmål..! såklart er det MTX som er best! resten kan du tenke deg til selv..:eek: Hva er dette for et svar...? Om du ikke greier å være litt mer seriøs, så kan du la være å svare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by @lpher 70 liters lukket kasse på 1 HX2 12"?!! :D Nøyaktig dobbelt så stor som anbefalt kasse det jo, og da spiller den pent mener du? Kunne jeg tenkt meg å høre :) @lpher Spiller ganske "gøy" bass... i siste konkurranse på Rudskogen hadde jeg delt suben til å spille fra 31.5Hz og ned..... og midbassene i døra fra 31.5Hz til 125Hz. Ganske kult oppsett egentlig.. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 hey. Har i dag et greit oppsett i bilen med en 12" sub og et 6,5" front system...alt drevet av en firekanals forsterker...men syns det mangler litt i mellomskiktet mellom bass og front.... lurte da på om jeg fikser dette med og sette inn et par 6x9" i hatt hylla og ekstra 2-kanals forsterker??? Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by Rockford Seat Spiller ganske "gøy" bass... i siste konkurranse på Rudskogen hadde jeg delt suben til å spille fra 31.5Hz og ned..... og midbassene i døra fra 31.5Hz til 125Hz. Ganske kult oppsett egentlig.. Ikke værst... :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Når jeg hadde 55L kasse til MTX'en så var den stilt til <80hz, og brukte et par jalla kondensatorer (sånn man får kjøpt på endel bilstereosjapper, inline.. ) som 'delte' på 150hz til 6.5" .. ble helt ok lyd faktisk :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by Tommy405GTX hey. Har i dag et greit oppsett i bilen med en 12" sub og et 6,5" front system...alt drevet av en firekanals forsterker...men syns det mangler litt i mellomskiktet mellom bass og front.... lurte da på om jeg fikser dette med og sette inn et par 6x9" i hatt hylla og ekstra 2-kanals forsterker??? Hei Tommy. Hvordan 6.5" sett har du ? Bruker du de delefilterne som følger med frontsettet ?? Hvordan deling har du på 6.5" og på 12" ? Det kan hende at delefilteret deler 6.5" for høyt slik at du mister endel av de viktige midbass frekvensene i bilen. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 hey rockford. Har fult mds anlegg: med da det største front sette de har og det følger med noen enorme delefiltere..som har en -12db dempnings mulighet til diskantene... har ikke delt frekvensen til delefilterne... subben ligger vel på 80-100hz tenker jeg... litt usikkert.. komp. navn: 12" sub- mds audiophile power 1200?! front 6.5" - mds Dynamic limited dlc-6 amp-mds amp-4.1 power yter 4x80wrms/4ohm den er da brokobla til sub så den skal yte 320w max på sub.. Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg